Norges Kampsportforbund

Kim Eilertsen (38) ny generalsekretær i kampsportforbundet

Siden den tidligere og mangeårige generalsekretæren i NKF, Trond Søvik, takket av i vår har forbundsstyret søkt etter hans arvtager. Ansettelsesprosessen er nå avsluttet og vi ønsker Kim Eilertsen velkommen som ny administrativ leder for forbundet.

Eilertsen har flere års fartstid i treningssenterbransjen og Antidoping Norge, men har de siste årene drevet innen retail.

Q & A

Vi stilte den nye generalsekretæren noen raske spørsmål for å bli bedre kjent med ham:

Hvor har du vokst opp?

- Stokmarknes i Vesterålen (Nordland).

Hva liker du å gjøre på fritiden?

- Jeg har flere ulike interesser. På høsten er jakt den store lidenskapen. Jeg trener også litt kampsport, spiller gitar og fanger gjerne noen bølger med surfebrett når sjansen byr seg.

Jeg er nå i den fasen av livet der det meste av fritiden går med til å følge opp mine to døtre på deres aktiviteter, noe jeg koser meg veldig med.

Tidligere relevant arbeidserfaring?

- Jeg har ledelseserfaring fra ulike bransjer og organisasjoner. Jeg startet karrieren i treningssenterbransjen gikk deretter videre til kaffebransjen og retail.

Jeg har også noen års erfaring fra Antidoping Norge hvor jeg startet som rådgiver og etter hvert ble leder for administrasjon og oppdragsavdelingen.

Hva er ditt forhold til kampsport?

- Jeg har drevet aktivt med ITF Taekwon-do i flere år. I samme periode trente jeg også kickboksing. Jeg bodde noen år i Brasil og ble da godt kjent med Capoeira og Brasiliansk jiu-jitsu.

Jeg har alltid vært interessert i kampsport og har lest litt om det aller meste tror jeg. Jeg har av nysgjerrighet også vært innom og prøvd mye forskjellig.

Hva liker du med kampsport?

- Det som fasinerer meg mest med kampsport er filosofien, historikken og systemet bak de ulike stilene. Det er mange likhetstrekk og spennende forskjeller som gjør at de aller fleste vil kunne finne en kampsport som passer for seg.

Jeg mener at kampsport, i ulike former, bidrar til selvutvikling på en unik måte. Gjennom systemer som skaper mestring, uansett hvilke forutsetninger og nivå man har, kan alle finne målsetninger som gjør det morsomt og motiverende å gå på trening.

Konkurranser er veldig gøy og motiverende for noen, mens for andre er det å lære seg selvforsvar og å være del av et inkluderende treningsmiljø det aller viktigste.

Det at man ved å drive kampsport ikke kun utvikler sine tekniske- og fysiske egenskaper er med andre ord kanskje det som fasinerer meg mest.

Hvilke egenskaper tar du med deg inn i NKF?

- Først og fremst er jeg en løsningsorientert leder som vil fokusere på hvilken retning vi skal i og hvilke oppgaver vi må løse for å nå våre felles målsetninger. Vi må vite hvilke styrker og svakheter vi har slik at vi kan spille hverandre gode å skape enda bedre resultater og aktivitetstilbud sammen.

Jeg vil betegne meg som en positiv person som har tillit til de jeg har rundt meg. Disse egenskapene vil jeg ha med meg når vi skal bygge nye broer og stake ut kursen for kampsportforbundet fremover.

Jeg ser frem til å ta tak i de utviklingsprosessene og utfordringene som ligger foran oss når jeg er på plass på nyåret.

Har du noen andre kommentarer til våre medlemmer?

- Fra «utsiden» er mitt inntrykk at kampsportforbundet er en organisasjon med mange dedikerte og høyst kompetente ansatte og tillitsvalgte. At vi har utøvere i verdenstoppen i flere av kampsportene er også meget imponerende og viktig for rekrutteringen. Jeg er derfor sikker på at vi sammen vil finne gode strategier og løsninger for å skape et bredere aktivitetstilbud og flere aktive medlemmer i kampsportklubbene i hele landet.

Endringer i administrasjonen

Eilertsen tiltrer i stillingen som generalsekretær 1. januar. Frem til da vil arrangementssjef Vegard Henriksen fungere som konstituert generalsekretær.

Samtidig har vår mangeårige medarbeider og inntil nylig konstituerte generalsekretær, Daniel Sønstevold, valgt å søke nye utfordringer etter endt foreldrepermisjon.

Vi takker Daniel for over et tiår med fantastisk innsats for kampsportforbundet, der han har gjort en uvurderlig jobb i forbundets teknologiske løft.

Om Norges Kampsportforbund

Norges Kampsportforbund
Ullevål Stadion, Sognsveien 75K

+47 21 02 90 00http://www.kampsport.no

Norges Kampsportforbund er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Følg pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Kampsportforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund