Kias høyeste markedsandel i Europa noensinne.

Kia oppnår sin høyeste markedsandel i Europa noensinne i januar i år. Ifølge nye data offentliggjort av den europeiske interesseorganisasjonen for bilprodusenter, ACEA, steg Kias markedsandel i Europa til 4 % i januar, opp fra 3,5 % i 2020.

Kias omsetning i Europa* falt med 10,4 % til 33 971 biler i januar på grunn av virkningene av koronaviruspandemien. Men Kia er imidlertid mindre påvirket enn det samlede europeiske markedet, som falt med 25,7 % i samme periode. Kias markedsandel har dermed vokst til rekordhøye 4 %.

«Markedet for nye biler fortsetter å være ekstremt tøft, både for Kia og bransjen som helhet. Våre salgsteam og forhandlere over hele Europa har imidlertid jobbet knallhardt for å holde virksomheten i gang og levere nye biler til kjøperne. At Kia oppnår sin høyeste markedsandel i Europa noensinne er et bevis på det flotte arbeidet og innsatsen som legges ned», sier Jason Jeong, president for Kia i Europa.

*Kilde: ACEA, EU + EFTA + UK sales

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg saker fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Kia Norge