Kias høyeste markedsandel i Europa noensinne.

Kia oppnår sin høyeste markedsandel i Europa noensinne i januar i år. Ifølge nye data offentliggjort av den europeiske interesseorganisasjonen for bilprodusenter, ACEA, steg Kias markedsandel i Europa til 4 % i januar, opp fra 3,5 % i 2020.

Kias omsetning i Europa* falt med 10,4 % til 33 971 biler i januar på grunn av virkningene av koronaviruspandemien. Men Kia er imidlertid mindre påvirket enn det samlede europeiske markedet, som falt med 25,7 % i samme periode. Kias markedsandel har dermed vokst til rekordhøye 4 %.

«Markedet for nye biler fortsetter å være ekstremt tøft, både for Kia og bransjen som helhet. Våre salgsteam og forhandlere over hele Europa har imidlertid jobbet knallhardt for å holde virksomheten i gang og levere nye biler til kjøperne. At Kia oppnår sin høyeste markedsandel i Europa noensinne er et bevis på det flotte arbeidet og innsatsen som legges ned», sier Jason Jeong, president for Kia i Europa.

*Kilde: ACEA, EU + EFTA + UK sales

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge