Kias europeiske fabrikk donerer 375.000 euro i kampen mot Koronaviruset.

Kia Motors Slovakia er en av de største arbeidsgiverne i Zilina regionen, og donerer over 375.000 euro for å bidra til å bekjempe spredningen av COVID-19.

Tilstede ved overrekkelsen var (fra venstre):Byung Hwa Chung (Koreas ambassadør til Slovakia), Kyong Jae Lee (President, Kia Motors Slovakia),  Richard Sulík (Deputy Prime Minister & Minister of Economy i Slovakia), Milan Laurenčík (Vice Speaker of Slovakian Parliament)
Tilstede ved overrekkelsen var (fra venstre):Byung Hwa Chung (Koreas ambassadør til Slovakia), Kyong Jae Lee (President, Kia Motors Slovakia), Richard Sulík (Deputy Prime Minister & Minister of Economy i Slovakia), Milan Laurenčík (Vice Speaker of Slovakian Parliament)

Regjeringen får 200.000 euro som støtte til innkjøp av medisinsk utstyr, blant annet respiratorer og beskyttelsesutstyr for medisinsk personell og eldre innbyggere. I tillegg doneres 140.000 euro til Martin University Hospital og 35.000 euro til Røde Kors og andre lokale organisasjoner til innkjøp av medisinske telt, ansiktsmasker og annet beskyttelsesutstyr.