Kia vinner 2020 World Car Awards

Kia vinner stort i 2020 World Car Awards med Telluride som kåres til ‘World Car of the Year’ og e-Soul ‘World Urban Car of the Year’.

Kia Telluride er en stor SUV, og juryen trekker spesielt frem dens utmerkede design og praktiske egenskaper. Tittelen World Car of the Year representerer nok en utmerkelse for Telluride som har mottatt mer enn 70 ulike priser siden lanseringen i 2019. Blant annet North American Utility Vehicle of the Year og MotorTrend SUV of the Year.

Elbilen e-Soul ble kåret til den ideelle bybilen, ‘World Urban Car of the Year’, da den kombinerer nullutslipp, imponerende elektrisk rekkevidde og tøff design - og at den i tillegg er praktisk.

“Alle i Kia er virkelig beæret over å motta ikke bare en, men to priser fra juryen i World Car of the Year,” sier Thomas Schemera, Executive Vice President and Head of Product Division i Kia Motors Corporation. “Dette er en av de tøffeste konkurransene i bilindustrien på verdensbasis, og viser at både Telluride og e-Soul virkelig er enestående biler. Utmerkelsene er bevis på det talent og den innsatsen alle i teamet legger ned for å skape attraktive og praktiske biler med høy kvalietet.”

Vinnerne i World Car Awards stemmes frem av en uavhengig internasjonal jury bestående av 86 erfarne og respekterte journalister fra 24 land.

Kia Telluride selges først og fremst i USA (selges ikke i Europa), og kombinerer et stilig utvendig design med et romslig og praktisk interiør som rommer opp til 8 personer. Velutstyrt med avansert teknologi, firehjulstrekk og førerassistentsystemer, er Telluride ideell for familieutflukter også utenfor allfarvei.

Kompakte e-Soul har en kraftig batteripakke på 64 eller 39.2 kWh, med elektrisk rekkevidde opptil 452 kilometer. Kia e-Soul er godt utstyrt med det siste av teknologi og er ideell både som bybil og på lengre turer.