Kia setter fokus på kreativitet med Creativity Drive.

Det kan se ut som at måten vi lærer på undertrykker kreativiteten etterhvert som vi blir eldre.Kia lanserer derfor Creativity Drive for å sette fokus på, og øke kreativiteten hos fremtidige generasjoner. Kia satt sammen et team med ledende innovatører, kreatører og lærere for å utforske måter å fremme kreativitet i barns læring og utvikling.
Kia Hackathon
Nylig gikk 'The Kia Hackathon' av stabelen; et to dagers virtuelt arrangement med mål om å løse en utfordring som er viktig for hele samfunnet; Hva kan vi gjøre for at kreativitet anerkjennes som like viktig som leseferdigheter i barns utdanning?
Arrangementet ble fasilitert av svenske Hyper Island, og deltakerne i Kia Hackathon ble delt inn i tre lag for å løse utfordringen. Hvert lag besto av kreative Kia profiler, utdanningseksperter og hadde også en innovativ kreatør som flytter grenser og bruker kreativitet i sin hverdag:
- Dr Merritt Moore, en amerikansk profesjonell ballettdanser og kvantefysiker
- Lucy McCrae, en science fiction kunstner, filmskaper, oppfinner og kroppsarkitekt
- Dr. Nelly Ben Hayoun, prisvinnende designer av opplevelser, filmskaper, kunstner, foredragsholder og forsker
I løpet av to dager diskuterte og jobbet lagene med sine ideer, før de presenterte sin løsning for et dommerpanel ledet av Gregory Guillaume, visepresident for Kias Design Center i Europa.
Spørsmål istedenfor svar
Av de tre løsningene som lagene presenterte, baserte vinneren seg på den enkle forutsetning at vårt utdannelsessystem hovedsaklig fokuserer på å lære barn å gi rette svar på gitte spørsmål.
I stedet foreslo teamet å oppmuntre barn til fritt å stille spørgsmål, som en mye mer effektiv måte å fremme kreativitet og problemløsning. Dette ga laget en idé om å benytte kort for å oppmuntre barn til å stille flere spørsmål. Kia vil nå samarbeide med kreative partnere og andre eksperter for å utvikle og implementere idéen som et feltforsøk, og finne ut om dette kan være et inspirerende og effektivt verktøy for å fremme kreativitet hos barn og unge.
”Kia tror på kraften i innovasjon, inspirasion og kreativitet, og jeg ser det daglig i Kia når vi skaper progressive og bærekraftige mobilitetsløsninger. Med Kias Creativity Drive ønsker vi og støtte unge mennesker til å være så kreative som mulig. For at samfunnet skal fortsette sin utvikling må ikke bare kreativiteten overleve, men den må også blomstre i fremtidige generasioner”, kommenterte Jason Jeong, president for Kia Europa.
Ny teknologi
Kias Creativity Drive lanseres kort tid etter Kias relansering av merkevaren tidligere i år. Kia fikk da ny logo, nytt slogan samt en helt ny designfilosofi - Opposites United. Målet er å etablere en ledende rolle i den fremtidige mobilitetsindustrien, og Kia vil modernisere nesten alle aspekter av virksomheten, fra merkevare og design til funksionalitet, teknologi, brukeropplevelse og bærekraft i alle ledd.
Teknologisk kreativitet var nøkkelen til utviklingen av nye Kia EV6, den første bilen designet etter den nye designfilosofien, og Kias første bil på den dedikerte elbilplattformen, E-GMP. Crossoveren har rekkevidde opptil 510 km og 800V ladesystem som muliggjør hurtiglading fra 10 til 80 prosent på kun 18 minutter. Innen 2026 skal Kia lansere 11 nye elbiler; syv bygget på den nye plattformen, mens 4 baseres på eksisterende modeller.
Kia EV6 kan nå bestilles hos forhandler, og bilene leveres i fjerde kvartal i år.
For mer informasjon om Kia Creativity DRive og Hackathon, se vedlagte brosjyre i PDF-format.
* For mer informajson om rapporten av Dr. George Land og Beth Jarman på vegne av NASA: click here
Kontakter
Mette Simonsen SaugeInformasjonsansvarlig
Tel:920 13 729mette.sauge@kia.noBilder





Dokumenter
Om Kia Norge
Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.
Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kia i dag rundt 3 millioner biler.
Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.
Følg pressemeldinger fra Kia Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kia Norge
Hvor mye søppel kan komme fra bilferien din?27.6.2025 11:02:25 CEST | Pressemelding
Hold Norge Rent er i sommer på veien og besøker flere populære reisemål. På hvert stopp forsøker de å gi gode tips til hvordan man kan få til sporløs ferdsel enten det er på biltur, sykkeltur eller på fottur i naturen. Og det trengs. Tonnevis med søppel stammer fra veiene våre.
President og CEO i Kia Ho Sung Song fikk høyeste utmerkelse på 2025 Autocar Awards25.6.2025 12:14:48 CEST | Pressemelding
Presidenten får utmerkelsen for sitt langvarige lederskap og engasjement for bilindustrien og for å lede an i elektrifiseringen. Pressemelding på engelsk nedenfor.
Kia lanserer ny Kia App i Europa – samler alt i en App17.6.2025 15:51:11 CEST | Pressemelding
Kia lanserer i disse dager den nye Kia App i Europa, utviklet for å forenkle og forbedre Kia-eieropplevelsen. Europa er den første regionen utenfor Korea som deltar i prosjektet, og viser dermed selskapets forpliktelse til å utvikle digitale løsninger for sine kunder. Nå samles alle tjenester inkludert lading og fjernstyring av bilen i en app.
Høyeste vurdering til Kia EV35.6.2025 14:49:08 CEST | Pressemelding
Kia EV3 har blitt tildelt den høyest mulige vurderingen, «Svært god», i testen for førerassistanse utført av Europas uavhengige kjøretøysikkerhetsorgan, Euro NCAP.
Alle skal få delta i elbilrevolusjonen – lanserer elbil med rullestolrampe levert fra fabrikk.4.6.2025 13:48:10 CEST | Pressemelding
Kia viste nylig frem modellen PV5 WAV (Wheelchair Accessible Vehicle – rullestoltilpasset kjøretøy.) Bilen gjør det mulig for folk som er avhengige av rullestol å delta i elbilevolusjonen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom