Kia best på kvalitet i J.D. Power U.S. Initial Quality Study

Kia er kåret som vinner i den store kvalitetsundersøkelsen J.D. Power 2020 U.S. Initial Quality Study (IQS), og deler førsteplass med Dodge. For sjette året på rad er Kia beste volummerke i undersøkelsen.

Kia er beste merke med færrest rapporterte feil per 100 biler.

“Kia har 7 års garanti på alle sine modeller, og det henger tett sammen med kvalitet. At uavhengige undersøkelser bekrefter Kias høye kvalitet er bra, og veldig viktig for oss”, sier Irene Solstad, Direktør for Kia i Bertel O. Steen.

Hele fire Kia-modeller, flere enn fra noe annet merke, vinner sitt segment. Kia Forte vinner "Compact Car", Kia Sedona vinner kategorien "Minivan", Sorento vinner "midsize SUV" og Soul vinner i klassen "Small SUV".

Den årlige rapporten analyserer svar fra 87.282 bileiere og ser på rapporterte feil de første 90 dagene etter overtakelse. Det er i snitt 166 rapporterte problemer per 100 kjøretøy, mens Kia har 136 feil per 100 biler.

Kia er beste merke med færrest rapporterte feil per 100 biler.
Kia Soul kåres til vinner i sitt segment "liten SUV"
Kia Sorento vinner i klassen "mellomstore SUVer".

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge

Kia Sorento vinner Red Dot og iF design award.16.4.2021 13:04:10 CEST | Pressemelding

Nye Kia Sorento hedres for sin design, og vinner både Red Dot Award og iF Award, to meget prestisjefulle designkonkurranser. «Sorento Plug-in Hybrid er nå i butikk hos mange av våre forhandlere, og vi får gode tilbakemeldinger både på pris, kjøreegenskaper og utstyrsnivå», sier Irene Solstad, konserndirektør for Kia i Bertel O. Steen. «Det at Sorento vinner to av de viktigeste designkonkurransene er veldig gøy.» Med de siste utmerkelsene i Red Dot og iF awards, fortsetter Kias suksess i de to konkurransene. Kia Soul var første bil fra et koreansk merke til å motta Red Dot i 2009, og siden har totalt 26 Kia modeller blitt hedret med den prestisjefulle prisen. I iF Award, som Kia mottok for første gang i 2010, har det blitt 21 priser inkludert nye Sorento. Prisdryss Like etter lanseringen i fjor høst vant Sorento ‘All-Wheel Drive Car of the Year 2020’ en pris som deles ut av Auto Bild Allrad. Senere ble den også tildelt den gjeveste tyske prisen "Golden Steering Wheel 2020" i klassen sto