Kia best på kvalitet i J.D. Power U.S. Initial Quality Study

Kia er kåret som vinner i den store kvalitetsundersøkelsen J.D. Power 2020 U.S. Initial Quality Study (IQS), og deler førsteplass med Dodge. For sjette året på rad er Kia beste volummerke i undersøkelsen.

Kia er beste merke med færrest rapporterte feil per 100 biler.

“Kia har 7 års garanti på alle sine modeller, og det henger tett sammen med kvalitet. At uavhengige undersøkelser bekrefter Kias høye kvalitet er bra, og veldig viktig for oss”, sier Irene Solstad, Direktør for Kia i Bertel O. Steen.

Hele fire Kia-modeller, flere enn fra noe annet merke, vinner sitt segment. Kia Forte vinner "Compact Car", Kia Sedona vinner kategorien "Minivan", Sorento vinner "midsize SUV" og Soul vinner i klassen "Small SUV".

Den årlige rapporten analyserer svar fra 87.282 bileiere og ser på rapporterte feil de første 90 dagene etter overtakelse. Det er i snitt 166 rapporterte problemer per 100 kjøretøy, mens Kia har 136 feil per 100 biler.

Kia er beste merke med færrest rapporterte feil per 100 biler.
Kia Soul kåres til vinner i sitt segment "liten SUV"
Kia Sorento vinner i klassen "mellomstore SUVer".

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge

Flere bilder og mer informasjon: Kias helelektriske konsept-SUV, Kia Concept EV9, på AutoMobility LA18.11.2021 07:30:00 CET | Pressemelding

- Etter lanseringen av EV6 setter Kia Concept EV9 tonen for neste modell i Kias elbilsatsing - Den helelektriske konsept-SUV-en følger opp Kias visjon om å bli en «leverandør av bærekraftige mobilitetsløsninger» - Den dristige, kantete utvendige designen til Concept EV9 er basert på Kias nye designfilosofi, «Opposites United» - Den innvendige designen henter inspirasjon fra vannelementet i «Opposites United» og bringer omgivelsene inn i kupeen EV6 høstet mye ros internasjonalt da den ble lansert. På bilutstillingen AutoMobility LA var det den helelektriske konsept-SUV-en Kia Concept EV9 som stakk av med oppmerksomheten. Concept EV9 gir en tydelig pekepinn på hvordan den neste elbilmodellen fra Kia vil se ut. Konseptbilen er et godt eksempel på hvorfor merket er blitt ledende på utvikling av attraktive, teknisk avanserte nullutslippsbiler. I likhet med EV6 er Concept EV9 bygd på Kias avanserte modulbaserte elbilplattform (E-GMP). Concept EV9 følger opp selskapets visjon om å bli en leve