Kevins kunder tæpper til vekst
Kevin Nguyen har drevet kiosk i Reitan Convenience i mer enn 16 år. Han startet som butikkansatt i 2002 og har i dag to storkiosker på Oslo S. 7-Elevenkioskene er preget av kunder som har det travelt og han omsetter for til sammen 25 millioner kroner i året.
-Vi er svært glad for at vi har fått tæpping i vår butikk. Vi innførte dette i mars 2018, og i år har jeg hatt en omsetningsvekst på 9 og 14 prosent i begge butikkene mine, sier en fornøyd Kevin Nguyen.
Han mener én kjøpegruppe utmerker seg.
- De unger tæpper klart mest, sier Kevin Nguyen.
Den observasjonen understøttes av en fersk undersøkelse gjennomført av Norstat på vegne BankAxept. Den viser at hele 7 av 10 ønsker seg mer tæpping med kort. Blant disse er 8 av 10 fra den yngste aldersgruppen, 18 til 29 år.
Best på kampanje
7-Eleven på Byporten er en av kjedens aller største kampanjebutikker, og har en ny kampanje annenhver uke gjennom hele året. Kampanjevarene flyttes til inngangen av kiosken, og det er avgjørende at betalingen går svært raskt.
-Til tider har vi lange køer av folk som skal ha noe før de reiser med toget, så vi er helt avhengige av å følge med på det nyeste innen betaling. Konkurransen her på Byporten er knallhard, sier Nguyen.
Narvesen, Deli de Luca, Kiwi, Espresso House og BIT er aktører som slåss om de 150 000 kundene som hver dag passerer Oslo sentralstasjon.
Ni sekunder raskere
I snitt går det ni sekunder raskere å tæppe betalingskortet enn å bruke chip og PIN-kode, ifølge BankAxept. Den dyrebare tiden mellom hver kunde kan omsettes til mer kjappe kjøp, ifølge Nguyen.
- Ventetiden når du skal rekke et tog kan skape både irritasjon og frustrasjon fra stressede passasjer og kunder. Tæpping gjør det enklere og folk blir glade når vi minner dem på at de kan betale kontaktløst, sier Nguyen.
7-Eleven Byporten har en kortandel på 75 %, og hver fjerde kunde betaler kontant. Rundt halvparten av alle korttransaksjonene er kontaktløse.
- Uten kontaktløs betaling må folk vente på at terminalen skal bli klar, på beløp og kode som man kanskje har glemt. Dette er små detaljer i handelen som er helt avgjørende i kjøpsøyeblikket, både for kundene og oss, sier Nguyen.
Billigere for butikkene
Totalt er det omlagfire millioner kontaktløse kort fra BankAxept i markedet nå, og alle nye kort som bankene sender ut nå støtter kontaktløs betaling.
- Kundene tenker ikke så mye over om de betaler med Visa eller BankAxept, men for butikkene er det en stor forskjell. BankAxept er billigere i bruk og vi vet at handelen ønsker denne løsningen, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps AS.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Nøkkelord
Kontakter
Hanne KjærnesKommunikasjonssjef Vipps
Tel:+47 997 41 263hanne.kjaernes@vipps.noBilder
Lenker
Om BankID BankAxept
BankID og BankAxept er Norges mest brukte tjenester innen ID og betaling. Denne infrastrukturen som eies av banker i Norge leverer trygg og enkel betaling og innlogging for hele Norge.
BankAxept er Norges desidert mest brukte og kostnadseffektive betalingssystem. BankAxept har gjort Norge til verdens mest kontantløse samfunn og håndterer over 80 prosent av alle korttransaksjoner i fysisk handel. Nesten 9 av 10 betalinger skjer med tæpping av kortet. Butikkene foretrekker BankAxept på grunn av pris, stabilitet, sikkerhet og raskt oppgjør.
4,5 millioner nordmenn har BankID som brukes til alt fra nettbank, offentlige tjenester og private tjenester innenfor mange bransjer. BankID gir trygg og enkel identifisering og signering på nett, og brukes nesten 1 milliard ganger i løpet av et år.
Følg pressemeldinger fra BankID BankAxept
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BankID BankAxept på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra BankID BankAxept
Nå kan du legitimere deg med ID-kort i BankID-appen på Posten og Vinmonopolet11.3.2024 07:59:59 CET | Pressemelding
Med ID-kort i BankID-appen kan du vise legitimasjon med mobiltelefonen. Tjenesten vil i første omgang kunne brukes på Posten og Vinmonopolet.
Tommel opp for digital BankID-hjelp14.12.2023 11:45:38 CET | Pressemelding
Mange eldre synes det er vanskelig å ta steget over til BankID-app. Et nytt digitalt hjelpemiddel har fått mange over kneika; ni av ti gir tommel opp for at de fikk hjelpen de trengte.
BankID endeleg på nynorsk28.11.2023 08:38:53 CET | Pressemelding
I 20 år har BankID vore tilgjengeleg på bokmål og engelsk. No er nynorsk eit alternativ for dei som ønskjer det.
Black Week: Handlet mindre enn i fjor27.11.2023 10:21:50 CET | Pressemelding
I fjor handlet nordmenn varer for 2,4 milliarder kroner i fysiske butikker på Black Friday. I år brukte vi bare 2,3 milliarder. – Vi handler fortsatt mye mer enn ellers, så Black Week holder stand som høytid for handelen, sier Anita Frantzen, leder for kort og verdiøkendetjenester i BankAxept.
2 millioner har omfavnet BankID-appen20.11.2023 13:55:25 CET | Pressemelding
Snart halvparten av alle BankID-brukerne er nå over på en sikrere og mer brukervennlig innlogging: – Det er veldig gledelig at så mange er i gang med vår tryggeste og beste løsning. I løpet av neste år håper vi at nesten alle er over på app, sier Jan Bjerved, leder for BankID.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom