Kevin Boine tilbake med dønn ærlig låt!

I forbindelse med Verdensdagen for Psykisk Helse 10. oktober, gir Kevin Boine ut "Vetta faen” 7. oktober.

Låten følger opp forrige singel, “Bare for i kveld”, som banet vei for en mer personlig låtskriving for Kevin.

"Vetta faen” forteller en historie om det å grave seg ut av et mørkt hull og tørre å be om hjelp når man har det vondt. Dette er en nær og personlig låt Kevin har jobbet med ved siden av ragge-musikken han ellers er kjent for.

Sett gjennom Kevins øyne tar “Vetta faen” for seg viktige tematikker som depresjon og selvmordstanker. Han understreker videre viktigheten av å tørre å be om hjelp i sårbare situasjoner, uansett hvor flaut det måtte føles ovenfor familie, venner, bekjente, klassekamerater eller kollegaer. “Å være mann og pappa uten å smile, er det tøffeste han har opplevd i livet”, er blant noen av de vonde følelsene Kevin er sterk nok til å dele på den svært personlige låten.

Om låten forteller Kevin:

Låten handler om det å ha seg selv som sin verste fiende, men fortsatt bestemt på å gjøre det som må til, for å klare å bli tøffere enn de negative tankene. Det å faktisk be om hjelp i håp om at man skal kunne komme seg ut av mørket, og se lysere på ting. Historien i låten er brukt som en type behandling, for å fortelle seg selv hvordan situasjonen faktisk er, og hva man kan gjøre for å endre situasjonen til noe positivt.

Hva kaller man en slik historie? Æ vetta faen!

Jeg håper flere kjenner seg igjen i låten, eller at noen som føler på det samme tør å ta del i historien og be noen hjelpe dem over den kneika de sitter fast i. Det kan være skummelt å be om hjelp, kanskje flaut, vil andre forstå? MEN det er faktisk snakk om din egen helse. Da bør det ikke være flaut å be om å, i verste fall forlenge livet sitt ved å finne hjelpemidler som du tror på. Jeg personlig var på et punkt der den eneste utveien var å be om hjelp. Det sies at alle spørsmål har et svar, da må det finnes løsninger for alle problemer også.

Kevin Boine har med over 100 millioner streams vokst til å bli en av Nordens største norskspråkelige artister. Den allsidige artisten fra Tana har på kort tid opparbeidet seg en stor lytterskare i Norge og Sverige. Han har headlinet festivaler med tusenvis av publikummere rundt omkring i Skandinavia, og er en av svært få artister som krysser landegrenser i sin sjanger.

Trenger du noen å snakke med?
Hvis du trenger noen å snakke med, kan du benytte noen av disse lavterskeltilbudene:
Kirkens SOS: Ring 22 40 00 40 eller skriv på soschat.no eller meldinger.kirkens-sos.no.
Kors på halsen: Ring 800 333 21 eller skriv på korspaahalsen.rodekors.no. Tjenesten tilbys av Røde Kors og er for deg under 18 år.
Mental Helse Hjelpetelefonen: Ring 116 123 eller skriv på sidetmedord.no.
Mental Helse Ungdom: Chattetjeneste på www.mhu.no på mandag til torsdag 18-21. Tjenesten er rettet mot unge voksne (18-35 år).
Akutt selvmordsfare? Ring 113 når det er akutt og står om liv. Ring legevakt på tlf. 116117 for øyeblikkelig hjelp.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated