Kent Roar Nybø skal vikariere i Bodø Nu

Kent Roar Nybø stepper inn som ansvarlig redaktør frem til permanent løsning er på plass.

Kent Roar Nybø blir ansvarlig redaktør i Bodø Nu de neste tre månedene.

Kent Roar Nybø overtar mandag 3. oktober som ansvarlig redaktør i Bodø Nu.

Nybø skal lede avisa de tre neste månedene. Samtidig vil det pågå en rekrutteringsprosess for å finne en permanent løsning etter at Espen Bless Stenberg sa opp sin stilling for kort tid siden.

Nybø ga seg like før sommeren som ansvarlig redaktør i Lofot-Tidende, men returnerer nå til Nordland for et engasjement frem til jul.

– Da denne muligheten dukket opp, var det noe som trigget meg. Jeg gleder meg til å komme til Bodø og bli kjent med de ansatte, sier Nybø, som er på plass allerede neste mandag.

Styreleder i Nu Publishing, Arne Reginiussen, er glad for å få inn den rutinerte topplederen i Bodø.

Vi er veldig glad for at Kent Roar kommer tilbake til Nordland og tar på seg et engasjement i Bodø Nu. Han gjorde en fantastisk jobb i Lofot-Tidende, og er en klar og tydelig leder, sier Reginiussen.

Han takker også nyhetsleder Truls Naas for god innsats i perioden han har fungert som redaktør.

Vi har satt veldig pris på at Truls tok på seg ledertrøya på kort varsel, og han har styrt skuta med stødig hånd. Etter at Espen ga seg, har vi imidlertid vært en person i manko. I en liten redaksjon merkes det godt. Derfor er det bra at vi nå blir fulltallige igjen, sier han.

Kent Roar Nybø blir ansvarlig redaktør i Bodø Nu de neste tre månedene.