Käyttäjän tarpeisiin räätälöityjä täyssähköisiä pakettiautoja Suomeen

Sähköisiä pakettiautoja ja tila-autoja valmistava Maxus tuo mallistonsa myyntiin Suomeen.

Maxus tuo markkinoille kaksi täysin uutta LCV-sarjan autoa Maxus e-Deliver 3:n ja Maxus e-Deliver 9:n. Molemmista on saatavilla peräti kymmenen erilaista vaihtoehtoa. Maxus e-Deliver 3 -pakettiautossa on kaksi eri tilavuutta, 4,8 m³ ja 6,3 m³. Akkuja on saatavilla kaksi vaihtoehtoa 35 kWh ja 52,5 kWh. Maxus e-Deliver 3 -mallin suositushinta 4,8 m³:n tilavuudella ja 35 kWh:n akulla on 36 387 euroa (sis. alv:n ja autoveron). Maxus e-Deliver 9 -mallissa on kaksi eri tilavuutta, 9,7 m³ ja 11,3 m³. Asiakas voi valita kolmesta akkuvaihtoehdosta: 51,5 kWh, 72, kWh ja 88,55 kWh.

–Voimme tarjota jokaiselle yritykselle ja yrittäjälle heidän tarpeisiinsa sopivan auton, Maxuksen Suomen toiminnoista vastaava Christer Stahl kertoo. Christer Stahlilla on pitkä työkokemus Mercedes Benz- ja BMW-yhtiöissä. Stahl työskenteli vuosina 2017–2019 Suomen BMW:n toimitusjohtajana.

Maxus valmistaa myös henkilöautoja. Ensimmäisenä markkinoille tulee Maxus Euniq, joka on täysimittainen tila-auto, jossa on seitsemän istumapaikkaa. Maxus Euniq -tila-auton (177 hp ja 52,5 kWh:n akku) suositushinta on 48 540 euroa (sis. alv:n ja autoveron).

–Maxus Euniq on erinomainen valinta paljon liikkuvalle kaupunkilaisperheelle. Se on helposti muunneltavissa omien tarpeiden mukaan joko matkustajien tai tavaroiden kuljetukseen. Maxus Euniq on ainutlaatuinen, vastaavanlaista sähköistä tila-autoa ei ole tällä hetkellä markkinoilla, Christer Stahl sanoo.

Maxus-autojen maahantuoja on norjalainen RSA. Norja on sähköautojen käytössä edelläkävijä ja RSA:lla on yli 80 vuoden kokemus autokaupasta. Nyt RSA on perustanut haarakonttorin Suomeen ja Maxus-autoilla on tällä hetkellä kaksi jälleenmyyjää Helsingissä ja Tampereella.

Maxus oli myydyin sähköinen LCV-sarjan automerkki ensimmäisen toimintavuotensa aikana Pohjoismaissa, autoja toimitettiin ja myytin yli tuhat kappaletta viime vuonna. Viime syyskuussa lanseerattu e-Deliver 3 -malli nosti sen markkinajohtajaksi.

–Olemme laajentaneet menestyksekkäästi Maxus-autojen myyntiä Norjasta Ruotsiin ja Tanskaan ja nyt myös Suomeen, sanoo RSA Nordicin toimitusjohtaja Frank Dunvold.

Maxus on osa SAIC-yhtiötä. Yhtiö on Kiinan suurin autonvalmistaja, jonka tuotanto on vuosittain seitsemän miljoonaa autoa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RSA