Kathrine Haldorsen er ny programredaktør i TV 2

Kathrine Haldorsen er i dag ansatt som ny programredaktør i TV 2. Hun kommer fra stillingen som administrerende direktør i produksjonsselskapet Mastiff.

Kathrine Haldorsen er i dag ansatt som ny programredaktør i TV 2. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2.

- Vi skal satse enda sterkere på det norske innholdet og være tett på livet til folk flest. Ikke minst skal innholdet presenteres på våre digitale flater i årene framover. Derfor er jeg glad for å få en av Norges fremste «programhoder» til TV 2. Kathrine er flink til å bygge lag, og har de beste forutsetninger for å sikre at vi er en god, forutsigbar og alltid fair partner for alle de flinke programskaperne i norsk produksjonsbransje, sier administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2.

Kathrine Haldorsen har bred TV- og mediebakgrunn som journalist, vaktsjef, programleder, prosjektleder, utviklingssjef og nå sist administrerende direktør i Mastiff.

- Jeg har hatt verdens beste jobb, men nå er verdens beste jobb også ledig. Jeg maner mine til å tørre å ta sjanser, og til slutt valgte jeg å følge mitt eget råd. Jeg har alltid vært glad i TV 2, et langt og intenst kjærlighetsforhold som startet allerede da TV 2 startet opp i 1992. Nå har jeg vært ute i verden i sju år og synes det var en passe lang separasjon, sier Kathrine Haldorsen.

Hun gleder seg stort til å begynne i TV 2, og er klar på hva som er hennes viktigste oppgave.

- Norsk innhold og god journalistikk er det viktigste fremover, og det norske folk skal få mer av det de er glad i. I tillegg er selvsagt den digitale utviklingen som TV-bransjen står midt oppe i utrolig spennende. Her vil det åpne seg nye og spennende muligheter i tiden som kommer. Alt dette skal jeg kjempe for med alle de flinke folkene som er i TV 2 og ikke minst i programavdelingen, som jeg gleder meg til å lede de neste årene.

- Jeg vet også nå en god del om hvordan det er å være på den andre siden av forhandlingsbordet, så produksjonsbransjen bør føle seg trygg på at TV 2 fremdeles skal være et godt hjem for godt norsk innhold, sier Kathrine Haldorsen.

Haldorsen inngår i TV 2s øverste ledelse og rapporterer til administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

Ny sesong med Bloggerne kommer våren 2020 med tre nye profiler18.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

I dag vises den siste episoden fra den ellevte sesongen av «Bloggerne», men snart er den populære serien tilbake med sin tolvte sesong på TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo. De nye profilene vi blir kjent med i neste sesong er Joakim Kleven og Iselin Guttormsen, og det blir gjensyn med en tidligere «Bloggerne»-profil Anne Brith Davidsen. Vi får også følge Linnéa Myhre, Martine Lunde, Caroline Berg Eriksen og Sofie Nilsen når en ny sesong er tilbake våren 2020.