Kasakhstansk etnofolkband kommer til å ha konsert i Oslo

Trioen Uly dala (tidligere Safari Group), et etnofolkband fra Kasakhstan, kommer til å ha konsert på Victoria Nasjonal Jazzscene 1. desember 2019

Det unike med gruppen er den harmoniske stilblandingen. Ved å kombinere klangen fra folkemusikkinstrumenter og klassiske instrumenter oppdager musikerne nye klangfarger.

Utøvere kombinerer nådig Kasakh nasjonale instrumenter (dombra, kobyz, sybyzgy og shankobyz) med en akustisk gitar og popvokal.

"Uly dala" betyr "Den store steppen". Den fargerike musikalske koloritten, den varme og fløyelsaktige lyden og musikernes dyktighet resulterer i originale og unike instrumentale stykker. Gruppens repertoar inkluderer ikke bare etnofolk og kasakhstanske folketoner, men også versjoner av kjente melodier fra ulike land.

Musikkgruppens medlemmer er: Almat Saizhan, Salamat Abutalipov, Janibek Saparov

Søndag, 1. desember 2019 kl. 19:00

Victoria Nasjonal Jazzscene (Karl Johans gate 35, 0162 Oslo)

Dørene åpner kl. 18:00.