Kasakhstan kommer til å vise filmen "Paris Song" i Stavanger

Kasakhstans ambassade i Norge vil vise det historiske filmdramaet "Paris Song" (også kalt "Amre") 6. desember 2019 på Odeon kino i Stavanger.

Filmen er basert på en sann historie: Amre Kashaubayev, en kasakhstansk sanger fra en liten by, reiser til Paris for å delta i en internasjonal sangkonkurranse under Verdensutstillingen i Paris i 1925. Han møter den amerikanske komponisten George Gershwin og innleder et vakkert og usannsynlig vennskap med ham. Mens Amres sangtalent åpner dørene til en ny og spennende verden utenfor Kasakhstan, blir han tvunget til å velge mellom å fortsette sangkarrieren og forbli lojal mot hjemlandet sitt.

Kasakhstans ambassadør til Norge Yerkin Akhinzhanov vil innlede filmvisningen.

Filmen "Paris Song" vil åpne Kasakhstanske fimdager i Norge. Videre viser man filmene "The Diamond Sword" på Felix Kino i Oslo (20. desember 2019, 17:00) og "Baluan Sholaq" på Felix Kino i Oslo (21. desember 2019, 17:00). Filmene kommer med kasakhisk og russisk tale og engelske undertekster.

Gratis inngang ved påmelding på https://www.eventbrite.com/e/paris-song-tickets-84221327257

Generell informasjon om fimen "Paris Song" (Amre):

Produksjonsselskap: Kazakhfilm, DAR Play

Utgivelsesår: 2017

Regissør: Jeff Vespa

Medvirkende: Sanjar Madiev, Yerkebulan Dairov, Abbie Cornish, Ben Aldridge

Sjanger: drama/ historie/ biografi

Språk: kasakhisk og russisk med engelsk teksting

Lengde: 90 min.