KARNE LYKKEBO NY SJEF I GK GRUPPEN

(Oslo, 3. august 2020) Karne Lykkebo overtar som managing partner i Geelmuyden Kiese Gruppen med effekt fra dato. Lykkebo fortsetter også i rollen som managing partner for GKs danske virksomhet. Samtidig overtar Marit Høvik Hartmann som managing partner for GK i Norge. Hans Geelmuyden trer ut av daglig ledelse, og fortsetter som eier og styreleder i GK Gruppen og seniorrådgiver i GK.

Karne Lykkebo, Hans Geelmuyden og Marit Høvik Hartmann.

Geelmuyen Kiese ble gunnlagt av Jo Kiese og Hans Geelmuyden i januar 1989. Geelmuyden har vært gruppesjef fra starten og frem til dato. Fra mai 2018 har han også vært leder for GK i Norge. GK Gruppen omsatte for MNOK 221 i 2019, og fikk samme år et driftsresultat på MNOK 8,4. Selskapet teller 130 ansatte, og gikk med overskudd første halvår 2020.

- Karne har ledet en vellykket turn-around ved det danske kontoret de to siste årene. Hun har også gått i bresjen for å utvikle Geelmuyden Kiese til å bli et skandinavisk samfunnsbyrå. Derfor var det naturlig å be henne ta stafettpinnen videre. Debatten om mangfold og integrering i Norge i juni i år har fremskyndet beslutningen om å slippe til yngre krefter. Står du stille, blir du skutt, sier Hans Geelmuyden.

Karne Lykkebo (38) har jobbet i GK i Danmark i ni år. Hun har vært partner de seneste fire, og har sittet i GKs skandinaviske ledergruppe fra juni 2018. Karne har tidligere vært tv-tilrettelegger, sjefredaktør for en rekke magasiner og utviklingssjef hos Aller. Hun har en bred kommunikasjonsfaglig bakgrunn, og er rådgiver for alt fra kampanjekonsepter til merkevarebygging, PR, krisehåndtering og issues management.

- Hos Geelmuyden Kiese er vi mere enn 100 hjerner, som hver dag skaper kommunikasjon som endrer holdninger, flytter markedsandeler og skaper endringer i samfunnene våre. Det er et stort privilegium å få lov til å stå i spissen for så mange gode folk på tvers av grenser. Jeg gleder meg til å videreutvikle Geelmuyden Kiese – for slik verden utvikler seg, har behovet for kommunikasjon som styrker åpenhet, bærekraft og samspillet mellom virksomheter, borgere og samfunn, aldri vært større enn nå, sier Karne Lykkebo.

Marit Høvik Hartmann (51) er partner, har sittet i den skandinaviske konsernledergruppen fra januar 2019, og er Chief Operating Officer i Geelmuyden Kiese Norge. Marit har mer enn 20 års erfaring som rådgiver og leder i norske reklamebyråer som McCann, Leo Burnett, DDB og Dinamo. Hun har ledet store tverrfaglige prosjekter innen olje & gass, telecom, finans, FMCG, reiseliv og offentlige aktører.

- GK har vært et fyrtårn i norsk kommunikasjonsbransje i mer enn 30 år, og slik skal det fortsette. GKs styrke er mangfoldet av kompetanser som samarbeider, også på tvers av Skandinavia, sier Marit Høvik Hartmann.

For spørsmål, vær snill å kontakte Karne Lykkebo på mobil +45 20316739,
Marit Høvik Hartmann på mobil +47 93219320,
eller Hans Geelmuyden på telefon +47 90203484.

Om Geelmuyden Kiese Gruppen
Geelmuyden Kiese er et fullservice kommunikasjonsbyrå med kontorer i Bergen, København, Oslo og Stockholm. Globalt er GK eksklusiv skandinavisk partner med Ketchum som er verdens 4. største PR-nettverk og med FTI på public affairs, finansiell kommunikasjon og krisehåndtering. GK hadde ved årsskiftet 130 ansatte. Kundelisten ligger åpen på selskapets nettsider. Geelmuyden Kiese er partnereiet og partnerledet. Partnerne er Mikkel Salgaard Bendtsen, Johan Brandt, Margrethe Geelmuyden, Hans Geelmuyden, Christian Grønning, Marit Høvik Hartmann, Geir Ove Harnes, Karne Lykkebo, Svein Roger Selle og Simon Wallin.

Karne Lykkebo, Hans Geelmuyden og Marit Høvik Hartmann.

Sommerrogata 13-15

481 88 800http://www.geelmuyden-kiese.no

Følg saker fra Geelmuyden Kiese

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Geelmuyden Kiese på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Geelmuyden Kiese

Geelmuyden beklager2.7.2020 13:11:42 CESTPressemelding

Det pågår en viktig debatt om etnisk enfold i norsk medie-, reklame og kommunikasjonsbransje. Jeg kom i den sammenheng med en kommentar til bransjebladet Kampanje den 15. juni, og en annen kommentar på Facebook den 21. juni. Jeg erkjenner at begge kommentarene er rasistiske. Uttalelsen om “kebabnorsk” er rasistisk på grunn av sammenhengen uttalelsen ble fremsatt i. Begge uttalelsene er for øvrig beklaget gjentatte ganger. Ettersom ikke alle har fått med seg beklagelsene, følger min offisielle beklagelse her; “Jeg beklager på det sterkeste begge kommentarene, og er svært lei meg for den smerte og det ubehag kommentarene har skapt. Semantikk og språk er viktig fordi gale ord skaper fordommer. Fordommer i sin tur kan føre til hat og vold. Jeg anerkjenner at kommentarene mine var skadelige, ufølsomme og uakseptable. Jeg forstår at jeg som opinionsleder har et stort ansvar for å fremme mangfold gjennom både ord og handling, og lover i fremtiden å avstå fra rasistiske ytringer”. Samtidig ber