IKEA

KARISMATISK

Del

KARISMATISK, en fabelaktig kolleksjon utformet i samarbeid med den britiske mønster- og tekstildesigneren Zandra Rhodes, er tilgjengelig i IKEA-varehus verden over fra september 2021.

Sammen med Zandra Rhodes bestemte IKEA seg for å utforske hvordan Zandras verden av dristige mønstre og levende farger kan utformes i en hjemmekontekst. Som et resultat lanserer IKEA KARISMATISK, en oppfordring til fryktløs selvutfoldelse hjemme. Kolleksjonen inneholder 26 statement-produkter som oppfordrer alle fargeelskere: «vær dristig, vær fabelaktig, vær deg!». KARISMATISK vil være tilgjengelig i IKEA-varehus verden over fra september 2021.

Dame Zandra Rhodes er kjent for sine kreative trykk og livlige farger, og har vært en revolusjonerende kraft i mote- og tekstilverdenen i over fem tiår. Inspirert av Zandra og hennes tilnærming til liv og stil, satte IKEA-teamet seg fore å utforske kraften i farger og mønstre for å tilføre hjemmet karakter og karisma. Denne utforskningen førte til en dypere forståelse av trykk og farger som kraftige uttrykk for personlighet, talent, lokal kultur, så vel som deres psykologiske effekt på mennesker og rom.

I Zandras stil er kolleksjonen høylytt og livlig. I likhet med Zandra står det ’her er jeg’! KARISMATISK feirer hjemmene våre som et uttrykk for hvem vi er gjennom farger, trykk og iøynefallende gjenstander. Den nye kolleksjonen er til for å kanalisere Zandras selvtillit og karisma inn i hjemmet ditt, så du kan være stolt av å vise personligheten din. KARISMATISK handler om å ha det gøy med møbler og innredning og la et optimistisk syn skinne i rommene våre. Miks og match puter, tepper og tekstiler uansett hvordan du velger, sett sammen vaser eller la dem stå hver for seg, legg til en gnist av farge eller gå for det hele! «Det er en slik kolleksjon som folk bare kan ta en bit av, og det kan lette livet deres eller de kan ta flere biter», sier Zandra Rhodes.

Selv om KARISMATISK er fabelaktig, er den også funksjonell. Sammen med Zandra brukte IKEA de fem sidene av demokratisk design – form, funksjon, kvalitet, bærekraft og lav pris – for å skape lekne løsninger til hverdagslige behov til rimelige priser. Selv om Zandra brenner for flamboyante trykk og farger, er designene hennes alltid praktiske. Der det er mulig, brukes resirkulerte materialer i kolleksjonen – og bevisst, med fokuset ‘jo mindre jo bedre’.

«IKEA-teamet skjønner virkelig Zandra Rhodes-estetikken, og på grunn av dette oppmuntres vi av hverandre. Designprosessen har vært organisk og ekte, og dette ses gjennom hele kolleksjonen», sier Zandra Rhodes. «Det har vært et fantastisk eventyr. På en praktisk side har det vært veldig spennende å prøve å oversette Zandra Rhodes: World of Colour – for at de mange menneskene skal få litt av det».

Fra september 2021, er kolleksjonen tilgjengelig på IKEA-varehus verden over.

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Om IKEA

IKEA
IKEA
Postboks 54
1375 BILLINGSTAD

915 02 340http://www.ikea.no

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 422 IKEA-varehus i 50 land i verden. 374 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av Ingka-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 839 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,6 milliarder ganger.I Norge hadde våre varehus over 10 millioner besøk og IKEA.no hadde over 44 millioner besøk. 

I Norge har IKEA sju varehus; i Oslo (Furuset), Asker (Slependen), Bergen (Åsane), Stavanger (Forus), Trondheim (Leangen), Lillesand (Sørlandet), på Ringsaker og ett planleggingsstudio midt i Oslo sentrum. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

Følg pressemeldinger fra IKEA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra IKEA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra IKEA

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom