Kaptein Sabeltann tvinger lekeland i Trondheim til navnebytte

Lekelandet Hiv O` Hoi i Trondheim må skifte navn etter å ha blitt truet med søksmål av Terje Formoe.

– Dette er en kjedelig situasjon, men vi ønsker ikke ta opp kampen mot en så mektig aktør som Kaptein Sabeltann AS. Da er det rett og slett enklere å bytte navn, sier Ida Melhuus i markedsavdelingen ved Sirkus Shopping, som driver lekelandet.

Kjøpesenteret sjekket rettighetene til navnet Hiv O ́ Hoi da de åpnet i 2012. Da var det kun registrert på teaterforestillinger. I ettertid har imidlertid Formoes selskap endret dette til også å gjelde fornøyelsesparker. Og Kaptein Sabeltann AS viser ingen nåde, selv for en relativt liten aktør på et kjøpesenter i Trondheim.

– Vi ble ganske overrasket da vi fikk brev fra advokatene til Terje Formoe som krevde at vi skulle bytte navn. Vi har også hatt jurister som har sett på dette, og sannsynligvis har vi en god sak, siden vi tok navnet før de fikk rettighetene til fornøyelsesparker. Men Kaptein Sabeltann AS ønsker tydeligvis kontroll på alt som kan relateres til sin merkevare, og vi ønsker ikke ta opp kampen mot en så mektig aktør, sier Melhuus.

Kaptein Sabeltann AS eier rettighetene til en rekke navn og uttrykk som kan kobles til sjørøvere og Sabeltann-universet.

For mer informasjon og sitater i denne saken, ta kontakt med:
 Ida Melhuus på telefon 97991682 eller send en mail til ida@sirkusshopping.no

Ida Melhuus på telefon 97991682 eller send en mail til ida@sirkusshopping.no

7044 Trondheim

Sirkus Shopping er et av Midt Norges Største kjøpesenter med mer enn 100 butikker og virksomheter. Ligger ca 3 km utenfor sentrum , på østsiden, Lade Leangen området. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Følg pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sirkus Shopping på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Ny Bærekraftig Sykkelparkering åpner for Grønn Mobilitet på Sirkus Shopping9.2.2024 12:47:45 CET | Pressemelding

Sirkus Shopping er stolte av å kunngjøre den offisielle åpningen av en moderne og bærekraftig sykkelparkering, designet for å fremme grønn mobilitet og sykkelvennlighet for ansatte som jobber på Sirkus Shopping. Denne sykkelparkeringen representerer en betydelig investering i bærekraftige transportløsninger og støtter Sirkus Shopping sitt engasjement for en mer miljøvennlig fremtid.

Jobber du på Sirkus Shopping får du nesten 30% rimeligere reise med bussen!26.5.2023 14:03:52 CEST | Pressemelding

Sirkus Shopping sine ansatte er så glade for å komme i gang med HjemJobbHjem! NÅ er tiden for endring! «Interessen var veldig stor blant ansatte når vi tok en undersøkelse blant ansatte for å sjekke interessen for dette» sier senterleder Trine Foosnæs. Sirkus har i dag på plass en rekke tilbud som skal gjøre det enklere for de som jobber på Sirkus. Med ca 800 ansatte i butikkene og 400 på etasjene som er med leietakere innen helse og næring så er det mange dette gjelder. «Vi har det meste tilrettelagt for at man kan få dette til å bli en del av sin nye hverdag. Som kollektivt knutepunkt med over 1450 avganger daglig går det en buss til de fleste bydeler i Trondheim». «Utbyggingen av sykkelveier har vært stor i vårt område de siste årene. Vi har sykkelveier som er kjempefine å bruke stort sett alle dager i året. Pluss at vi ha bysykkel finner man rett utenfor en av våre innganger». Forteller senterlederen. Nytt innendørs sykkelparkeringshus for ansatte! «Det vi jobber med nå er å bygge