Kamelen slipper to «Creme de la creme»-remixer

Etter å ha sluppet det ærlige og personlige albumet «#FRIKJENT» til strålende anmeldelser og radiolistinger i januar i år, varmet Kamelen opp til sommeren med houselåten «Creme de la creme» i april. Låten er listet på både MP3 og P3 og ligger stødig på topplistene, og fredag 21. mai slipper Kamelen to remixer av låta – en med Nick Strand og en med MIO.

«Dette er en perfekt remix til «dagsfylla», eller hvis man ser seg selv i speilet mens låta går, så føler man seg som en million. Det er så groovy at det nesten er giftig» - Nick Strand

«Tanken er at denne remixen skal gjøre deg ekstremt klar for at clubben og tappekranene skal åpne igjen. Bassen får kjørt seg, og folk blir gira» - MIO

I sommer tar Kamelen med seg «Creme de la creme» ut på scenen, hvor han etter planen skulle spille live på avlyste Bergenfest og Stavernfestivalen, men håper at alt går etter planen for å spille på Jugendfest. Låten er laget med et stjernelag av produsenter og låtskrivere, blant annet Anders Nilsen (Matoma, Katastrofe), André Jensen (R3HAB, Tungevaag) Emir Hindic (EMIR, Sushi x Kobe) og Maciek Ofstad (Kvelertak).

Hip hop-artist og historieforteller Kamelen, også kjent som Slim Kamel, ble kjent over natten da han rømte fra politiets varetekt samtidig som han slapp singelen «Si ingenting» i 2015. Kamelen har, med hyppige utgivelser, etablert seg som en undergrunnsfavoritt og en viktig musikalsk stemme for en underrepresentert gruppeI 2018 ble han nominert til både Gramo-stipendet og Spellemann for «Årets gjennombrudd». Og på veggen henger troféer for albumet «Kingpin Slim» og låter som blant annet «Lil Homie», «Beng Beng Beng», «Si ingenting», «Klubbkamel» og «Vil ba vekk». Albumet «#FRIKJENT» som kom i januar i år var inspirert av fire måneder i varetekt for et ran han ikke begikk. Samlingen låter ble som et motsvar til anklagene, og et innblikk i en intenst frustrerende periode, og inneholdt låter som «STAKKEN», «FERRARI» og «SIDEN DAG 1».

«Creme de la creme» Nick Strand + MIO remixer er ute 21. mai.