Kamelen slipper «FERRARI»

25. desember slipper Kamelen «FERRARI», en stor og dagdrømmende låt.

Hip hop-artist og historieforteller Kamelen, også kjent som Slim Kamel, ble kjent over natten da han rømte fra politiets varetekt samtidig som han slapp singelen «Si ingenting» i 2015. Marcus Kabelo Møll Mosele, fra Laksevåg i Bergen har gitt ut musikk inspirert av et liv i kaos, med atferdsproblemer og kriminelle ambisjoner.

25. desember slipper han «FERRARI», en stor og (dag)drømmende hiphop-låt. Men også en slags reflekterende reality-check bygget rundt massive strykere. Du kan bytte bil og klokke, prøve å være en annen, men du kan ikke bytte fortiden din eller livet du har.

«På grunn av sosiale medier er det lett å tenke at alle har det så mye bedre og at gresset er grønnere på den andre siden, men uansett hva jeg går gjennom ville jeg aldri ha byttet liv med noen. Jeg er takknemlig og fornøyd med livet jeg har» - Kamelen

Kamelen har, med hyppige utgivelser, etablert seg som en undergrunnsfavoritt og en viktig musikalsk stemme for en underrepresentert gruppe. I 2018 ble han nominert til både Gramo-stipendet og Spellemann for «Årets gjennombrudd». Og på veggen henger troféer for albumet «Kingpin Slim» og låter som blant annet «Lil Homie», «Beng Beng Beng», «Si ingenting», «Klubbkamel» og «Vil ba vekk».

«FERRARI» er ute 25. desember.