Kamelen slipper «C7»

Kamelen lader opp til albumslipp med låta «C7» som er ute i dag, hvor han reflekterer over miljøet bak murene.

I romjulen slapp Kamelen den reflekterende og drømmende låta «FERRARI», så kom «STAKKEN», en låt som handler om den dagen han ble arrestert og varetektsfengslet for et ran han ikke hadde begått. 14. januar kom «SIDEN DAG 1», om den gjensidige mistilliten mellom politiet og Kamelen basert på historikk og fordommer. Kamelen sitt kommende albumet «#FRIKJENT» er inspirert av fire måneder i varetekt for et ran han ikke begikk. Denne samlingen låter blir som et motsvar til anklagene, og et innblikk i en intenst frustrerende periode.

I dag, 21. januar, slipper han «C7». Fengsel er heftig. Og tid i fengsel under en pandemi er ekstra heftig. Fire måneder i varetekt ble i realiteten fire måneder i noe som var nærmere isolat, på celle C7. Kamelen var ensom og savnet ikke bare kjærlighet, men all form for normal menneskelig kontakt. «C7» er en låt med mye positiv energi hvor han reflekterer over miljøet på innsiden.

«Låten handler om livet på boenheten C7,  skrevet fra et gladperspektiv. Da jeg satt inne tenkte jeg på de gode stundene utenfor, men også dem bak murene og vennskapene der. Selv om det skjer kjipe ting, hadde jeg også mange positive stunder innenfor som en «del av enheten»» - Kamelen

Hip hop-artist og historieforteller Kamelen, også kjent som Slim Kamel, ble kjent over natten da han rømte fra politiets varetekt samtidig som han slapp singelen «Si ingenting» i 2015. Marcus Kabelo Møll Mosele, fra Laksevåg i Bergen har gitt ut musikk inspirert av et liv i kaos, med atferdsproblemer og kriminelle ambisjoner.

Kamelen har, med hyppige utgivelser, etablert seg som en undergrunnsfavoritt og en viktig musikalsk stemme for en underrepresentert gruppe. I 2018 ble han nominert til både Gramo-stipendet og Spellemann for «Årets gjennombrudd», og på veggen henger 8 troféer for låter som blant annet «Lil Homie», «Beng Beng Beng», «Si ingenting», «Klubbkamel» og «Vil ba vekk». Det er her man skal fokusere på gjentagelsesfare for den produktive bergenseren. For den beste hevnen er en «gladhevn»; å ha suksess, leve godt og være lykkelig. Å være fri for begrensninger, kjent for fete låter og frikjent for falske anklager.

«C7» er ute i dag 21. januar.