Kaller tilbake gul og grønn paprika

Coop kaller tilbake et parti med gul og grønn paprika i løsvekt etter at det er funnet for høye verdier av plantevernmidler i produktene. Funnet ble gjort i en rutinekontroll og de aktuelle produktene er nå fjernet fra butikkene.

Produktene det gjelder er solgt fra 12. august.

- Vi oppfordrer kunder som har kjøpt gul eller grønn paprika i løsvekt om å levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Paprikaen er solgt til butikker i:
Innlandet
Viken
Vestfold og Telemark
Trøndelag
Nordland
Møre og Romsdal

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.