Kaller tilbake Argentiske reker

Coop har valgt å kalle tilbake Villfangede argentinske reker med cayenne, 170 gram kokte, etter mistanke om listeria i produktet.

– Det er funnet spor av listeria i en rutinekontroll av produktet. Kundene skal være trygge på den maten de kjøper hos Coop, derfor ønsker vi å være på den sikre siden og trekker produktet fra alle våre butikker inntil vi får svar på flere prøver. Vi oppfordrer kunder som har kjøpt produktet med den spesifikke holdbarhetsdatoen om å levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Produktet er levert i 49 butikker og varene er nå fjernet fra butikkene.

Produktet det gjelder har best før dato 21. september, og har batch/lotnr 17082020

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.