JULI MÆNGDERAPPORT: STÆRKT PASSAGEROPSVING, NEDGANG I KANALENS FRAGTMARKED

INVESTOR NEWS nr. 24 - 16. august 2022

Færge – fragt: De samlede mængder i juli 2022 var 6,2% lavere end i 2021. Aktiviteten var generelt robust på fragtmarkederne bortset fra dele af Østersø-regionen og Kanalens Doverstræde.

North Seas mængder var samlet set lavere end i 2021, da ruterne til Storbritannien var på niveau, mens ruterne mellem Sverige og kontinentet var lavere end i 2021. Sidstnævnte nedgang skyldtes lavere bil- og papirmængder samt høj aktivitet for disse segmenter sidste år i juli. Mediterraneans mængder fortsatte med at stige, hvilket afspejler en fortsat høj tyrkisk industriproduktion og eksport.

Channels mængder var lavere end i 2021 som følge af en nedgang i det samlede markeds mængder. Baltic Seas mængder var lavere end i 2021 på grund af krigen i Ukraine. Mængderne var primært lavere mellem Tyskland og Litauen.

For de sidste 12 måneder 2022-21 var der en nedgang i det samlede antal transporterede fragt-lanemeter på 0,6% til 43,6 mio. fra 43,9 mio. i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer femdobledes til 639 tusinde svarende til 90% af mængderne i juli 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Fremgangen for transportsegmenterne var større end for fritidssegmenterne. Antallet af biler svarede til 92% af volumen i 2019.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 2,5 mio. sammenlignet med 0,8 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019.

DFDS færgemængder
JuliSidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0003.5033.6173.393-6,2%39.43743.86443.609-0,6%
Passager202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '000239118639443,3%3.2598352.469195,5%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for august 2022 forventes offentliggjort 13. september 2022 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

Om DFDS

DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på mere end DKK 20 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.000 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

UPM inaugurates its new deep sea pulp terminal in the Port of Montevideo5.10.2022 14:00:00 CEST | Press release