Jørgen Sørlie skal lede Amedia-satsing i Oslo

Han kommer fra stillingen som daglig leder i Prime Executive / Prime People, og vil tiltre sin nye stilling på nyåret.
Amedia satser nå offensivt mot viktige annonsører i Osloregionen. Det nye selskapet Sørlie skal lede skal sikre synlighet, tilstedeværelse og gjennomgående betjening av markedet på tvers av Amedias mediehus i Oslo. I samspill med Amedia Salg og Marked skal det nye selskapet sikre at Amedias største nasjonale annonsører lykkes i Oslo-markedet. Selskapet vil samarbeide tett med Amedia Innholdsbyrå for å tilby annonsørene i Osloregionen det beste lokale innholdsmarkedsføringsproduktet.
Sørlie har bred erfaring fra flere områder innen media og kommunikasjon. Blant annet fra Dagbladet, Clear Channel, Dentsu og United Influencers.
– Det er noe eget å jobbe i media og spesielt i redaktørstyrte kanaler. Det er mye spennende som skjer i Amedia om dagen, og de er godt posisjonert for fremtiden. Jeg gleder meg til å komme i gang, bli kjent med teamet og bidra til at Amedia fortsetter den gode utviklingen i Osloregionen - et område som trenger og ønsker mer lokalt fokus, sier Jørgen Sørlie.
Styreleder i det nye selskapet, Morten Nilsen, sier han er veldig glad for at Sørlie har takket ja til denne viktige stillingen.
– Han har en relevant og allsidig bakgrunn både innen mediesalg og ledelse, som er viktig å ha for å kunne bygge opp og lede vår nye satsing. Med hans brede erfaring, kommersielle forståelse og forståelse for hvordan man bygger team som jobber mot felles mål, har vi nå fått på plass en viktig brikke i det nye vi skal etablere i Oslo. Jeg gleder meg til å samarbeide med Jørgen, uttaler Nilsen.
Når Sørlie begynner i jobben i januar, vil han umiddelbart starte arbeidet med å etablere det nye salgsselskapet sammen med de ansatte.
Kontakter
Jørgen Sørlie. daglig leder i Amedia Salg Oslo, telefon 950 80 044
Morten Nilsen, styreleder i Amedia Salg Oslo, telefon 911 89 719
Bilder

Om Amedia
Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.
Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.
Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.
Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.
I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.
I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Edvard Muli Langen blir redaktør i Lierposten11.7.2025 13:32:59 CEST | Pressemelding
Edvard Muli Langen er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Lierposten. Fra før har han tilsvarende rolle i Eikerbladet, Sande Avis og Svelviksposten, og blir dermed ansvarlig for alle de fire lokalavisene Amedia eier i Drammensområdet.
Amedia blir medeier i Slipper3.7.2025 10:00:50 CEST | Pressemelding
Amedia kjøper seg inn i det norske teknologiselskapet Slipper, som har utviklet en app for automatisk sammenligning og bytte av strømavtaler.
Kristine Bentestuen Ludvigsen blir ny redaktør i Hadeland27.6.2025 11:56:06 CEST | Pressemelding
Kristine Bentestuen Ludvigsen (33) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i avisa Hadeland på Gran. Hun har vært konstituert i stillingen siden februar, og tiltrer nå permanent.
Vekst for Amedia i 202425.6.2025 12:00:04 CEST | Pressemelding
Amedia leverte i 2024 et brutto driftsresultat (EBITDA) på 390 millioner kroner, opp fra 287 millioner kroner i 2023. Resultatveksten var drevet av flere abonnenter, økte digitale abonnementsinntekter og kostnadsbesparelser etter strukturelle tilpasninger i papirverdikjeden.
400.000 unge får nå fri tilgang til Amedias aviser23.6.2025 08:30:33 CEST | Pressemelding
Fra mandag 23. juni åpner Amedia over 120 norske aviser for alle mellom 15 og 20 år. Nå kan unge over hele landet lese lokale og nasjonale nyheter digitalt – helt gratis.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom