Jørgen Dahl Moe fremkaller gåsehuden med ny singel

"I Always Do” er artistens tillitserklæring til hans nærmeste. I april spiller han for et utsolgt Parkteatret i Oslo.

Til våren kan man forvente en ny singel i måneden fra Jørgen Dahl Moe. Den siste tiden har han brukt til å utforske sitt musikalske spekter. Det har ført til en håndfull låter som virkelig definerer Jørgen som artist.

20. januar deler han den såre “I Always Do”. Å skrive låta ble en åpenbaring på hvor avgjørende det var for Jørgen å ha gode folk rundt seg da han hadde det som tøffest. Som artisten selv sier: “Låta ble skrevet i en stund hvor jeg følte meg lost og tvilte på meg selv. Heldigvis viste folk rundt meg at det går an å komme ut av en slik boble, og at det ikke er noe farlig å kjenne på alle slags tanker og følelser.”

Lydbildet fremstår som enkelt og sårt, men har en underliggende oppbygning som kulminerer i et bombastisk klimaks. Nærmest et kontrollert musikalsk kaos, som også gjenspeiler det som foregikk i Jørgens hode.

Siden han tok førsteplassen i sangkonkurransen The Voice 2022, har Jørgen kjent på et behov for å kunne gi ut sin egen musikk som gjenspeiler hvem han er som artist. Han har allerede bemerket seg med en sterk musikalitet og scenetilværelse. 26. april spiller han en utsolgt konsert på Parkteatret i Oslo, og Byscenen i Trondheim 28. april. På grunn av stor etterspørsel har han nylig annonsert en ekstrakonsert på Parkteatret 25. april. Til da vil han ha sluppet enda flere musikalske godbiter.

Kjøp billetter til ekstrakonserten på Parkteatret her.

Kjøp billetter til konserten på Byscenen her.

FØLG JØRGEN DAHL MOE:
TikTok | Instagram | Facebook

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Plaza slapp sitt solo debutalbum «Plaza O Plomo» sist fredag31.1.2023 18:30:00 CET | Pressemelding

Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er over og ut, ser flere av medlemmene frem og tar steget videre med solokarrierer. Gabriel Doria, bedre kjent som Plaza, er ikke et unntak. Den 20 år gamle artisten slapp sitt høyest etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27. Januar. Albumet er en kompromissløs og naken skildring av Plaza, hvor han har lekt med ulike sjangere og testet ting han aldri har gjort tidligere. 20 år gamle Plaza slapp endelig sitt etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27 januar. Det har ikke vært en enkel prosess for den unge artisten. Som Plaza selv sier: “Å jobbe med et soloalbum for første gang har vært lærerikt og deilig, men samtidig vanskelig og tidskrevende. Det er en helt annen prosess enn å lage et gruppe-album.” Plaza reiste til Rio de Janeiro i Brazil, hvor hans far er ifra, med fire venner (s/o Frkvns, Orkidé og Rik Pappa) for å få nye ideer, impulser og visjoner til albumet. HØR «Plaza O Plomo» HER Se musikkvideoen til «Mata : Come» her Plaza beskr

Tina & Bettina klare for MGP-finalen med "Queen"30.1.2023 16:14:03 CET | Pressemelding

Tina & Bettina er ute med sin første låt på engelsk, nemlig “Queen”. Etter å ha gjort sitt inntog på TikTok for et år siden, har duoen sluppet både nye og kjente låter på Spotify. Nå er de klare for å slå gjennom internasjonalt, og håper at MGP kan være deres døråpner til resten av Europa. Under helgens MGP-finale fremfører finalistene “Queen” for første gang live. Hør låten her. Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo