Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy».

20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor.

Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv.

Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival.

Jon Ranes om album:

“Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år siden. Det falt meg naturlig å eksperimentere med ulike sounds og ulike musikksjangere. For ett år siden, så møtte jeg produsentene «Kastel». Vi begynte å jobbe sammen i studioet deres og første låt vi lagde sammen var «Blod». Da oppdaget jeg en ny side av meg selv, som jeg ville eksperimentere mer med. Vi dro senere en tur til «Ocean Sound Studios» i Ålesund, hvor albumet «Loverboy» ble født.”

Hva handler Loverboy om:

“«Loverboy» handler om en gutt som er på vei inn i voksenlivet, som sliter litt med å finne frem. Med et tematikk som kjærlighetssorg, glede og frykt, så prøver jeg å finne triggeren til lytteren. Noe alle kan relatere til. Med «Loverboy» så ønsker jeg at lytterne skal kjenne på disse følelsene.

Følelsen jeg fikk etter å ha lagd «Blod» sammen med «Kastel» var så tilfredsstillende, at jeg ikke kunne noe for å skive flere låter i den viben. Det var følelser jeg har sittet med lenge, som endelig fikk komme ut. Jeg gleder meg til å vise frem dette albumet til alle.”

Photo: Håkon Grønn Paulsen

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra ACRAZE, Olly Murs, almost monday og Birte Slettevoll!7.10.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Dagny er klar med sin nye singel Highs & Lows! Torine med ny singel; bitches get lonely Inn i skogen med Odd Nordstoga Kevin Boine tilbake med dønn ærlig låt! Fra å opptre på lokale utesteder til å selge ut konserter i løpet av et år, er historien til ACRAZE alt annet enn normal. Etter megasuksessen “Do It To It“ med Cherish, som har passert 10 milliarder totale streams, er ACRAZE tilbake med “Believe“, hvor han har hentet inspirasjon fra Fragmas store hit “Toca’s Miracle“ fra 2001. Olly Murs har den siste tiden vært i sentrum som vert for ITVs Starstruck hvor han har hjulpet publikum til å virkeliggjøre sine musikalske drømmer med hjelp fra Shania Twain, Ronan Keating og Beverley Knight. Etter Starstruck vendte han tilbake til den roterende stolen i The Voice hvor han dukket opp som mentor sammen med Anne-Marie, Sir Tom Jones og will.i.am, dette var hans femte sesong på showet. Men i artistverdenen har Murs vært utenfor radaren i over fire år. Debuten kom i 2010 og han har så langt ha

Torine med ny singel; bitches get lonely6.10.2022 15:27:49 CEST | Pressemelding

Fredag 7. oktober følger Torine opp med siste smakebit, “bitches get lonely”, fra sin kommende EP “UNHOLY”. I låten synger Torine om det å være ensom, eller å føle seg ensom i kjærligheten. Om singelen «bitches get lonely» sier Torine; “Alle jeg har datet bør egentlig høre på «bitches get lonely». Kanskje de da skjønner at det de oppfattet som avvisende og reservert bare er et skall jeg setter opp rundt meg for ikke å bli såret. Men så hjelper det ikke alltid heller, og selv om jeg virker sterk og kanskje til og med likegyldig, så blir jeg også ensom, gråter og savner noen å dele livet med. Noen vil nok si at jeg virker kald. Men du vet – bitches get lonely too – jeg bare roper ikke så høyt opp om det. I alle fall ikke før nå!” Torines debut-EP «UNHOLY» kommer senere i høst og Torine forteller at skriveprosessen, der mange negative følelser har blitt bearbeidet, har vært intens og krevende. Resultatet er en samling låter som gir utløp for hennes egne erfaringer og følelser, både fra op