John Thomasgaard blir administrerende direktør i NG Forbruksvarer

– John Thomasgaard får ansvaret for å bygge organisasjon og skape vekst. Jeg gleder meg til å få han med på laget, han har solid erfaring og skaper stort engasjement rundt seg, sier Truls Fjeldstad, konserndirektør Detalj/Region/Eiendom i NorgesGruppen.
John Thomasgaard er tydelig på hva som er målet med selskapet.
– Å opprette et eget selskap som er målrettet mot storhandel og bredt vareutvalg er en del av strategien vi jobber etter. Vi gjør dette for å samle kreftene og få et solid fotfeste i markedet både gjennom egne konsepter og i etablerte kjeder, sier Thomasgaard.
Thomasgaard mener potensialet er over 100 Dollarstore-butikker og 20 Gigaboks-butikker de neste årene. I tillegg skal satsingen bidra til at NorgesGruppens dagligvarekjeder får et bedre sortiment i disse kategoriene.
– Jeg gleder meg til å ta fatt på denne spennende oppgaven. Det er et privilegium at det er i NorgesGruppen vi skal gjøre denne satsingen. Den langsiktigheten og ansvarligheten konsernet viser, gjør at vi kan løfte dette til et helt annet nivå enn våre konkurrenter, sier Thomasgaard.
John Thomasgaard er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har over 20 års erfaring fra varehandel og dagligvarehandel. Han har bakgrunn både fra Ica Norge, Jysk og Norli før han kom til NorgesGruppen som prosjektdirektør i NG Forbruksvarer i 2022.
Bilder
Om NorgesGruppen
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
Strømsjokk ga ENØK-hopp27.3.2023 08:00:00 CEST | Pressemelding
NorgesGruppen ser en tydelig reduksjon i strømforbruket for 2022. Samtidig var en større andel av strømmen fornybar. Selskapet peker på omfattende investeringer i sol-, vind- og vannenergi, og ekstraordinære ENØK-tiltak i områder med rekordhøye strømpriser.
UNIL tilbakekaller First Price Grillpølser24.3.2023 15:22:17 CET | Pressemelding
UNIL kaller tilbake enkelte holdbarheter av First Price grillpølser etter funn av listeria. Produktet er kun solgt i Vestland og Møre og Romsdal fylker.
Fortsatt investering i priskutt ga redusert lønnsomhet22.3.2023 09:01:58 CET | Pressemelding
NorgesGruppen har bidratt til å bremse prisøkningen i matmarkedet i 2022. Omsetningen er tilnærmet uendret på 102,7 mrd. kroner. De økte kostnadene og priskutt førte til en nedgang i resultatmargin fra 3,8 prosent i 2021 til 2,8 prosent i 2022, og et årsresultat ned fra 3,9 mrd. kroner i 2021 til 2,9 mrd. kroner i 2022.
Ny direktør hos ASKO ROGALAND AS20.2.2023 15:54:22 CET | Pressemelding
Stig Brekke (50) er ansatt som ny direktør i ASKO ROGALAND AS og tiltrer stillingen 01.04.2023. Brekke har vært ansatt i selskapet siden 2006, og har de siste 15 årene vært distribusjonssjef.
HANDLE deler ut nye millioner – over 100 søknader til NorgesGruppens bærekraftsfond18.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding
HANDLE, NorgesGruppens bærekraftsfond, har i løpet av andre søknadsrunde mottatt 106 søknader. Nå er det avgjort hvilke ti prosjekter som får støtte. Blant annet en «matkasse» for bønder, med plantevernmidler i stedet for mat. Og et prosjekt som skal få kuer til å prompe mindre – ved hjelp av rødalger.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom