Johannes Høsflot Klæbo med Craft-avtale

Johannes Høsflot Klæbo (25) har underskrevet sin egen sponsoravtale med Craft. Avtalen varer til og med 2025, og inkluderer VM i Trondheim. Craft blir dermed en strategisk samarbeidspartner for Johannes Høsflot Klæbo.

AVTALE MED CRAFT: Johannes Høsflot Klæbo i ny drakt. Foto: Chris Thomas Johansen.

Fra før av har Norges Skiforbund en avtale med samme leverandør av sports- og fritidstøy. Landslagene i langrenn, skiskyting og kombinert har alle valgt Craft som sin leverandør av tøy til trening, konkurranser og fritid.

– Craft er en strategisk samarbeidspartner for meg. De har gjennom mange år levert klær av teknisk god kvalitet, og det er et stort pluss at de har et moderne design på klær for trening, konkurranse og fritid. Jeg tror dette vil passe meg godt, sier Johannes Høsflot Klæbo.

– Sammen skal vi utvikle klær tilpasset de ulike treningsformene som vi langrennsløpere driver med, og jeg ser frem til å kunne bidra til å videreutvikle klær og utstyr som holder høy kvalitet både når det gjelder design, passform og teknisk funksjonalitet, sier Johannes Høsflot Klæbo.

Men trønderen ønsker ikke å snakke om avtalens økonomiske verdi.

– Jeg ønsker ikke å gå i detaljer på avtalens størrelse. Men jeg kan si såpass at det er en av mine største og viktigste sponsoravtaler, sier Høsflot Klæbo.

Det er manager og pappa Haakon Klæbo som har jobbet frem avtalen med Craft.

– Målet er at dette skal være en god avtale for begge parter. Jeg synes vi har kommet frem til gode løsninger – og jeg ser frem til å realisere det som vi nå har undertegnet, sier Haakon Klæbo.

– Ikke bare har Craft tøy av beste kvalitet. Det er også svært så moderne sport- og fritidstøy. Dette er en merkevare som Johannes ville samspille godt med, sier Haakon Klæbo.

Foto: Martin Litwicki.

Daglig leder Tom Henriksen i New Wave Norway, som er eier av merkevaren Craft, er svært tilfreds med å ha fått signert Johannes Høsflot Klæbo.

– For oss er dette en stor og viktig avtale. Johannes er en svært stor og viktig profil innen skiidretten både her hjemme og utenlands. Vi ønsket derfor å lage en egen avtale med ham. Den er nå signert. Økonomien i avtalen velger vi å holde for oss selv, sier Tom Henriksen i New Wave Norway.

Og det skal jobbes mye og tett sammen frem til og med VM på ski i trønder-hovedstaden.

– I årene fremover ser vi frem til mange spennende opplevelser med det norske langrennslandslaget og Johannes. Blant de store målene er VM på hjemmebane; Trondheim 2025.

I felleskap har vi nedfelt strategier som vi gleder oss stort til å implementere i årene som kommer, sier Henriksen.

Johannes Høsflot Klæbo skal også benyttes av Craft i internasjonal sammenheng.

– Vi har store planer om å implementere Johannes i vår markedsstrategi i årene fremover. Selv om Craft er en nordisk merkevare ser vi at Johannes har en kommersiell verdi også globalt. Det ønsker vi å dra nytte av i våre internasjonale kampanjer. Vi ser frem til å spille på lag med Johannes i årene fremover, samt spille hverandre gode, sier markedssjef Caroline Graham i Craft.

Daglig Leder i New Wave Norway, Tom Henriksen på mail tom.henriksen@newwave.no
og mobil: 474 63 95

Markedssjef i New Wave Norway, Caroline Graham caroline@newwave.no og mobil 47451495

Manager Haakon Klæbo på haakon.klaebo@gmail.com eller 400 41 000.

Last ned bilde
NY SPONSOR: Johannes Høsflot Klæbo har tegnet ny avtale. Her er Klæbo sammen med daglig leder Tom Henriksen, Sponsorsjef Patrick Sydseter samt markedssjef Caroline Graham i New Wave. Foto: Martin Litwicki.
Last ned bilde
SAMSPILL: Johannes Høsflot Klæbo og Craft ser frem til godt samarbeid. Foto: Chris Thomas Johansen.
Last ned bilde

Craft Sportswear ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige og spesialiserer seg på klær og produkter for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør – for både verdensmestere og hverdagshelter.

Craft kler opp hele vinterstudioet til Viaplay - et viktig strategisk samarbeid13.12.2021 13:07:57 CET | Pressemelding

Craft har signert en ettårig sponsoravtale med Nordic Entertainment Group (NENT Group), eier av blant annet Viaplay. NENT har skaffet seg rettighetene til flere av de mest populære vinteridrettene de neste fem årene. Craft er en av hovedsponsorene av alle langrennssendingene på Viaplay denne sesongen. Alle i vinterstudioet til Viaplay er ikledd gode og varme vinterklær fra Craft. Dette vil bidra til å styrke og posisjonere merkevaren Craft innen vintersport-kategorien i det norske markedet.