by:Larm

Johanna Alem fra Universal er Årets by:Larmer

Årets by:Larm er i gang, seks dager etter gjenåpningen av Norge ble iverksatt. Festivalen startet med utdelingen av den gjeve prisen Årets by:Larmer.
Fra venstre: Styremedlem Lauga Oskarsdóttir, årets by:Larmer Johanna Alem og styreleder Monica Larsson.

Johanna Alem fra Universal Music Norge er årets vinner av den gjeve prisen. Alem jobber som Head of Event and Promotion, og har særlig gjort seg bemerket det siste året som en av pådriverne bak programmet "Hev stemmen" på NRK.

– Årets by:Larmer har lagt ned en enorm innsats og vist mot ved å sette strukturell rasisme på dagsorden i norsk musikkbransje og i det norske samfunnet. Et samfunn som enda ikke har erkjent rasisme som et strukturelt problem. Årets by:Larmer sparker opp dører som burde stå på vidt gap, sier prisutdeler og styremedlem i by:Larm, Lauga Oskarsdóttir.

Det er styret i by:Larm som kårer prisvinneren av Årets by:Larmer, og utkåringen gjøres på fritt grunnlag. Tidligere vinnere av prisen er blant annet Geir Rakvaag i Dagsavisen, Hulen i Bergen og Kristin Winsents i NRK P13.

– Målet med prisen er å kaste lys på de blant oss som inspirerer andre, som viser spesiell innsatsvilje og pågangsmot, som er idealistiske og som aktivt fremmer norsk musikk, sier styreleder Monica Larsson i by:Larm.

Bilder

Om by:Larm

by:Larm
Maridalsveien 15

Siden den første festivalen i 1998, har festivalen og konferansen by:Larm vært det fremste samlingspunktet for å holde seg oppdatert på norsk og nordisk musikk. Etter å tidligere har vært arrangert i februar/mars, finner årets utgave av festivalen sted fra 30. september til 2. oktober.