Joar Elgåen ny distriktsredaktør i NRK Trøndelag

Etter et halvt år som fungerende distriktsredaktør i NRK Trøndelag, trer Joar Elgåen inn i stillingen på permanent basis.

Joar Elgåen blir ny distriktsredaktør i NRK Trøndelag. Foto: Vigdis Wågø-Wares/NRK

Elgåen har lang erfaring som journalist fra NRK Innlandet, NRK Trøndelag og nærradio. Han har også flere år med ledererfaring. Nå ser Elgåen frem mot fortsettelsen.

Jeg er veldig ydmyk og takknemlig over å ha fått denne tilliten. NRK Trøndelag er et svært godt distriktskontor, og med et sterkt nyhetsmiljø. Jeg ser frem til å fortsette jobben sammen med våre flinke medarbeidere i hele fylket, slik at vi daglig kan levere viktige og interessante nyhetssaker fra Trøndelag til hele landet, sier Elgåen.

Elgåen mener det er viktig å tilpasse seg det dynamiske mediebildet.

Det er spennende å være med og utvikle måten som allmennkringkasteren NRK jobber med sitt samfunnsoppdrag. Publikums medievaner endrer seg, og da må vi endre oss i takt med dem.

Regionredaktør for NRK Midt, Sigrid Gjellan, har lovord om sin nye distriktsredaktør.

Jeg gleder meg til å fortsette samarbeidet med Joar. Han er en dyktig redaksjonell leder og har bred journalistisk erfaring. Hans ambisjoner for NRK Trøndelag er høye og jeg er trygg på at vi vil få en fin utvikling med Joar ved roret, sier Gjellan.

Foto: Vigdis Wågø-Wares/NRK

Som allmennekringkaster skal NRK fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr et bredt og variert medietilbud for det norske publikum gjennom NRK.NO, NRK TV, NRK Radio, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. Nær ni av ti nordmenn tar daglig del i innhold fra NRK på en eller flere plattformer.