Joachim Dagenborg (38) blir ny kommunikasjonssjef for Bedriftsforbundet

Bedriftsforbundet med leder Olaf Thommessen i spissen gjennomførte større endinger i organisasjonen i fjor, og har de siste månedene fått om bord flere dyktige medarbeidere for å fremme arbeidet for små og mellomstore bedrifter i Norge. Nå får de også med Joachim Dagenborg på laget, for å ytterligere styrke satsingen på kommunikasjon. Han kommer fra stillingen som journalist i Reuters.

- Jeg er stolt av og glad for at Joachim Dagenborg har lyst til å jobbe for oss i Bedriftsforbundet. Han har bred journalistisk erfaring med dekning av norsk politikk, og har også fulgt arbeidet i Finanskomiteen med ekstra fokus på statsbudsjetter. Denne erfaringen kommer til å bli verdsatt og skape verdi for oss, sier administrerende direktør Olaf Thommessen.

Bred journalistbakgrunn

Dagenborg har de siste ti årene jobbet som journalist i det anerkjente nyhetsbyrået Reuters, hvor han hovedsakelig har skrevet om norsk økonomi og politikk. Han har tidligere også jobbet for Moss Avis, E24 og Aftenposten. Dagenborg er utdannet innen kultur og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Bergen med fordypning i norsk politisk historie og offentlig forvaltning. Nå ser han frem til å ta fatt på oppgavene for Bedriftsforbundet.

- Jeg gleder meg virkelig til å komme i gang med denne nye og spennende jobben, og jeg håper å kunne bidra til å løfte frem alle de viktige sakene som Bedriftsforbundet kjemper for på vegne av sine medlemmer, sier Dagenborg.

Fokus på de små og mellomstore bedriftene

Bedriftsforbundet ønsker å være den mest betydningsfulle interesseorganisasjonen for ledere i små og mellomstore bedrifter. Det skal være attraktivt og lønnsomt å være medlem av forbundet, og man skal få hjelp og støtte til politiske saker man ønsker gjennomslag for. Kommunikasjon med og til både medlemmer og andre interessenter er derfor avgjørende.

- Halvparten av verdiskapningen i Norge kommer fra små og mellomstore bedrifter, og Bedriftsforbundet er et helt sentralt talerør for dem. Det er ikke vanskelig å bli engasjert på vegne av en så viktig samfunnsaktør, konstaterer Dagenborg.

Joachim Dagenborg skal jobbe strategisk og operativt sammen med den daglige ledelsen, samt lede arbeidet med kommunikasjon. Han startet i stillingen sin 1.mai.