JLT Mobile Computers vinner stororder värd 12 MSEK till ett ledande amerikanskt logistik- och transportföretag

Växjö, Sverige, 17:e november2021 * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, annonserade idag att dess amerikanska dotterbolag har tagit en order värd 12 MSEK hos ett marknadsledande logistik- och transportföretag i USA. Ordern inkluderar JLT:s senaste generation fordonsmonterade dator, JLT6012™, med tillhörande serviceavtal och extratillbehör för montering. Företaget har varit JLT-kund i många år. Att de återigen väljer JLT för att utrusta verksamheten med stryktåliga datorer är ett bevis på att de är nöjda med produkternas höga kvalitet och den goda service som tillhandahålls. Leverans är planerad till nästa år.

För mer information om JLT Mobile Computers och dess datorprodukter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com. Mer finansiella information finns på JLT:s investerarsidor.

Denna information är sådan information som JLT Mobile Computers AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17:e november 2021 klockan 19:00.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers Group JLT Mobile Computers USA PRismaPR
Per Holmberg, VD Eric Miller, CEO Monika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +1 480 705 4200 x215 Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
eric.miller@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insider29.11.2021 20:15:15 CET | Press release

Oslo, 29 November 2021, Carlos de Sousa, Chief Executive Officer and primary insider in Ultimovacs ASA, has today bought 1,000 shares in the company at a price of NOK 114.00 per share, and a closely related party has today bought 1,000 shares in the company at a price of NOK 114.00 per share. Following this transaction, Carlos de Sousa and closely related parties hold 14,056 shares and 416,035 share options in Ultimovacs ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to the Market Abuse Regulation article 19 and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. Attachments 20211129 - Ultimovacs Notification of trade - KRT-1500 220211129 - Ultimovacs Notification of trade - KRT-1500 1

PRESS RELEASE: BIGBEN: 2021/22 HALF-YEAR RESULTS29.11.2021 19:24:15 CET | Press release

Bigben Press release Lesquin, 29 November 2021 18:00 hrs Unfavourable comparison basis for HY1 2021/22 : Sales: 124,2 M€ (-8,5%)Current Operating Income: 9,9 M€ (-41,6%) i.e. 8,0% of salesNet profit : 6,9 M€ (-28,6%) Adjustment of 2021/22 targets: Sales between 270 and 300 M€Current Operating Income around 24 M€ Upgraded2022/23targets: Sales between 400 and 450 M€ with a Current Operating Margin (1) >14% BIGBEN INTERACTIVE (ISIN FR0000074072) today releases its consolidated results for 1st Half Year 2021-22 (from April 1, 2021 to September 30, 2021) as approved by its Board of directors on 29 November 2021. Consolidated in M€ - IFRS09/202109/2020 ChangeSales124,2135,8-8,5%Gross margin (1) In % of Sales EBITDA (2) In % of Sales 51,4 41,4% 24,6 19,8% 57,3 42,2% 33,4 24,6%-10,3% -26,4%Current operating income EBITA In % of Sales Non recurrent items 9,9 8,0% (5,8)16,9 12,5% (2,3) -41,6% Operating income In % of Sales 4,1 3,3%14,7 10,8%-71,8%Financial result incl. Currency gain /(loss) incl