JLT Mobile Computers utsedda till ”Top Software & Technology Provider 2021” av branschtidningen Food Logistics

Bild tillgänglig: monika@prismapr.com

JLT Mobile Computersutsedda till ”Top Software & Technology Provider 2021av branschtidningenFood Logistics

Tack vare det komplettautbudet av ruggad IT-utrustning som garanterar säker, effektiv och tillförlitlig drift inom logistikhanteringen av kylda livsmedel hos kunder världen över hamnade JLT Food Logistics årliga topplista.

Växjö, Sverige, 21:aDecember2021 * * *   Food Logistics, den enda branschtidningen som helt och hållet fokuserar på varuflödet i den globala logistikkedjan för kylda livsmedel, uppmärksammade JLTMobile Computers som ett av årets mest framstående mjukvaru- och teknikleverantörer. Utmärkelsen är en hyllning till företag vars lösningar garanterar en säker, effektiv och tillförlitlig global logistikkedja för kylda livsmedel.

”Moderna mjukvarulösningar och ny teknik får världen att gå runt, det är det som får logistikkedjor att röra på sig även när världen står still. Det håller människor, produkter och växter säkra samt tillhandahåller spårbarhet, synlighet, effektivitet och trovärdighet. Årets vinnare bevisar att det inte finns några gränser för vad som kan åstadkommas inom logistikbranschen med hjälp av rätt mjukvara och tekniska lösningar”, säger Marina Mayer, chefredaktör för Food Logistics och Supply & Demand Chain Executive.

”Vi är väldigt stolta över att våra stryktåliga datorer, mjukvarulösningar och tjänster gör att vi erhåller utmärkelsen som en utav de ledande teknikföretagen inom livsmedelslogistik”, säger Per Holmberg, VD JLT Mobile Computers Group. ”JLT har en lång historia av att jobba med framstående företag inom livsmedelssektorn. Våra stryktåliga fordonsdatorer, tablets och handdatorer är utvecklade med deras krav i åtanke och garanterat tillförlitlig drift och optimerad datakommunikation inom flera applikationsområden – från inomhusproduktion till utomhusanläggningar, från vägar, järnvägar eller hamnar till kyl- och fryslager.”

För att ett företag inom livsmedelsbranschen ska bli framgångsrikt måste samtliga delar längs hela produktionskedjan fungera på ett effektivt och tillförlitligt sätt, men det är en utmanande uppgift. En avgörande faktor är att kunna samla in data och således möjliggöra övervakning, analys och optimering av livsmedelsproduktionens alla delar. Med en omfattande portfolio, innehållandes fordonsdatorer, tablets och handdatorer, med antingen Android eller Windows som operativsystem, i kombination med mjukvarulösningar och tjänster förser JLT livsmedelsindustrin med kompletta IT-lösningar som underlättar detta.

I produktutbudet från JLT finns bland annat den populära JLT6012™-serien som tack vare inbyggda sensorer kan övervaka temperatur, vibrationer och annat som är av betydelse inom livsmedelslogistik. För att uppnå högsta möjliga tillförlitlighet är det helt avgörande att ha tillgång till relevant data, eftersom det gör det möjligt för kunder att aktivt förebygga driftstopp och därmed öka produktiviteten.

En annan avgörande faktor för optimal effektivitet i modern livsmedelsproduktion är tillförlitlig uppkoppling. Kunder som använder JLT:s produkter får tillgång till marknadens bästa trådlösa WAN-, LAN- och Bluetooth-teknik som kan användas även under de mest påfrestande förhållandena. De är designade för att upprätthålla kritiska datainsamlingssessioner och tillhandahåller även ett tydligt användargränssnitt som kan anpassas efter kunders individuella önskemål och behov.

Utöver den extrema tillförlitligheten på produkterna har även den förstklassiga servicen och supporten som JLT tillhandahåller till sina kunder bidragit till utmärkelsen från Food Logistics som ett av årets mest framstående mjukvaru- och teknikleverantörer. JLT är en dedikerad partner som alltid finns tillgängliga för att hjälpa sina kunder inom livsmedelsbranschen. De tar ett helhetsansvar och hjälper sina kunder hela vägen – från en första grundlig utvärdering av de exakta förutsättningarna som råder och vilka de specifika behoven för tillämpningsområdet är, för att därefter kunna guida kunden till att välja rätt utrustning och vid behov kundanpassa lösningen för att den ska vara optimerad för just den situationen.

För mer information om JLT Mobile Computers och dess produkter, tjänster och lösningar för hantering av kylda livsmedel och andra krävande logistikområden, besök www.jltmobile.com.

Samtliga företag som har kvalificerat sig till listan över årets Top Software & Technology Providers kommer att presenteras i den tryckta utgåvan av 2021 års november/decembernummer av Food Logistics. Gå till www.FoodLogistics.com för att se hela listan. Besök www.foodlogistics.com/awards för att veta mer om andra utmärkelser Food Logistics delar ut.

FörfrågningarPresskontaktCertified Adviser
JLT Mobile Computers Group PRismaPR Eminova Fondkommission AB
Per Holmberg, VD Monika Cunnington Tel.: +46 08 684 211 10
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +44 20 8133 6148 adviser@eminova.se
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com
www.eminova.se

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Adviser. För mer information, besök jltmobile.com.

Share Buyback Transaction Details January 20 – 26, 202227.1.2022 10:00:00 CET | Press release

Share Buyback Transaction Details January 20 – 26, 2022 January 27, 2022 - Wolters Kluwer today reports that it has repurchased 78,099 of its own ordinary shares in the period from January 20, 2022, up to and including January 26, 2022, for €6.9 million and at an average share price of €88.92. These repurchases are part of the share buyback program announced on November 3, 2021, under which we intend to repurchase shares for €50 million during the period starting January 3, 2022, up to and including February 21, 2022. The cumulative amounts repurchased to date under this program are as follows: Share Buyback 2022 PeriodCumulative shares repurchased in period Total consideration (€ million)Average share price (€) 2022 to date 265,483 25.0 94.18 For the above-mentioned period, we have engaged a third party to execute €50 million of buybacks on our behalf, within the limits of relevant laws and regulations (in particular Regulation (EU) 596/2014) and the company’s Articles of Association.

Cool Company Limited Update27.1.2022 09:14:12 CET | Press release

27 January 2022; Golar LNG (“Golar”) is pleased to provide a further update on the formation of Cool Company Ltd. (“CoolCo”). Reference is made to announcements on 15 December 2021 and 20 January 2022, regarding Golar’s announced execution of a Terms Agreement to separate its 8 TFDE LNG carriers into CoolCo. Based on investor feedback following the press releases made on 15 December 2021 and 20 January 2022, CoolCo has decided to launch a book building process of a private placement of $250 million (“The Private Placement”). The anticipated proceeds from the Private Placement will, together with a contemplated debt refinancing, be used to finance the acquisition of the 8 TFDE vessels from Golar, secure attractive financing and provide CoolCo with working capital to position the company for further growth. Eastern Pacific Shipping (“EPS”) has pre-subscribed and guaranteed an allocation of minimum $150 million in the contemplated private placement. The Private Placement The Private Place

Hitachi Energy achieves 100% fossil free electricity in own operations27.1.2022 09:00:00 CET | Press release

The global technology and market leader in power grids has achieved the first-step target in its Sustainability 2030 plan and steps up the pace towards carbon-neutral Zurich, Switzerland, Jan. 27, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hitachi Energy today announced that it has achieved the first-step target set out in its Sustainability 2030 plan – the use of 100% fossil-free electricity in its own operations1. The company is driving towards being carbon-neutral in its own operations by 20302, in line with its Purpose, ‘Advancing a sustainable energy future for all’. “By achieving 100% fossil-free electricity in our own operations, we have reduced our CO2 equivalent emissions by over 50% compared to 2019,” says Claudio Facchin, CEO of Hitachi Energy. He continued, “The Net Zero challenge is global and it’s about acting now, innovating and collaborating across countries, industries and societies. Together with customers, partners, and all stakeholders, we are advancing the world’s energy system to b