JLT Mobile Computers startar pilotprogram för ny Android 10-baserad, ruggad, fordonsmonterad dator

Växjö, Sverige, 10:e februari 2021   * * *  JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, lanserar ett pilotprogram för sin toppmoderna Android 10-baserade, fordonsmonterade JLT6012A-dator som tagits fram för att öka produktiviteten i lageranläggningar och annan logistikverksamhet. Android 10 i kombination med den populära JLT6012-plattformen erbjuder flera fördelar och spännande nya möjligheter i gaffeltruckar och många andra typer av fordon. JLT levererade det första förserie-exemplaret av JLT6012A-datorn under föregående månad och andra intresserade kunder kan nu ansöka om att delta i det begränsade pilotprogrammet.

Globalt har Android en 85-procentig marknadsandel vad gäller smartphones.1 Mer än en miljard användare är vana vid hur Android fungerar. Det finns också ett enormt programvaruutbud och utvecklarstöd, vilket gör Android till ett perfekt komplement till Microsofts Windows-baserade system, samt ett alternativ för att ersätta äldre och nu föråldrade system baserade på Windows CE, Windows Mobile och Windows Embedded.

”Över en miljard människor använder Android varje dag och den växande efterfrågan på Android-lösningar inom olika typer av industriverksamheter kommer inte som någon överraskning”, säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers. ”JLT är en av pionjärerna vad gäller Android i fordonsmonterade datorer, och med nya JLT6012A-datorn gör vi det möjligt för kunder att använda samma Android operativsystem för både handhållna och fordonsmonterade datorer. Kombinationen av vår nya JLT6012A-dator och Android 10 förenklar drift, underhåll och hantering av mobila datorer avsevärt, vilket leder till ökad effektivitet och produktivitet inom lager och andra logistikmiljöer.”

Den nya JLT6012A fordonsmonterade logistikdatorn representerar ett stort steg framåt inom området ruggade datorer. Detta eftersom den nya terminalen inte bara erbjuder oöverträffad produktivitet och enkelt användande, utan också utgör en flexibel plattform för att bygga innovativa mobila IT-lösningar, inklusive hårdvara, programvara och tjänster för såväl dagens som morgondagens behov.

Den nya Android 10-baserade JLT6012A-datorn erbjuds med en 12-tums pekskärm, och bygger på en Qualcomm® Snapdragon™ 660 åttakärning CPU som har blivit branschstandard för ruggade RISC-baserade datorer. Den nya datorn bygger på JLT:s befintliga Windows 10-dator JLT6012, vilken är marknadsledande och den snabbaste växande produkten i JLT:s historia. Den nya datorn adderar nu ytterligare möjligheter för ökad produktivitet och säkerhet.

I likhet med sitt Windows-baserade syskon, minskar nya JLT6012A-datorn totalkostnaden tack vare en inbyggd isolerad strömförsörjning med ett brett inspänningsområde på 9 - 72 volt och UPS-funktionalitet. Denna funktion underlättar installationen i elektriska, gas- och dieseldrivna fordon och eliminerar behovet av dyra externa komponenter. Underhållskostnaden reduceras med den nästan oförstörbara JLT PowerTouch™-displaytekniken som minimerar den vanligaste orsaken till att datorer går sönder. Andra slitagebenägna komponenter kan enkelt servas ute hos kunden och programvaran kan fjärruppgraderas – allt för att undvika att ta datorn ur drift.

Som tidig användare av Android-baserade fordonsmonterade enheter har JLT under flera år legat i täten vad gäller nästa generations plattformar. Företaget insåg tidigt Androids potential att leverera oöverträffad produktivitet och omedelbar användaracceptans som plattform för en mängd mobila lösningar. I och med den nya JLT6012A‑datorn erbjuder JLT nu ett halvdussin Android-baserade ruggade handdatorer, tablets och fordonsdatorer.

Kontakta JLT Mobile Computers för mer information om nya JLT6012A-datorn, eller besök https://jltmobile.com/ för att läsa mer om JLT6012-plattformen. Testexemplar av JLT6012A-datorn finns nu tillgängliga på begäran, med volymproduktion och full tillgänglighet under halvårsskiftet 2021.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers Group PRismaPR
Per Holmberg, VD Monika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

1 https://www.idc.com/promo/smartphone-market-share/os

Enento Group Plc’s Notice to the Annual General Meeting8.3.2021 12:00:00 CETPress release

ENENTO GROUP PLC, STOCK EXCHANGE RELEASE ON 8 MARCH 2021 AT 1.00 P.M. EET Enento Group Plc’s Notice to the Annual General Meeting Notice is given to the shareholders of Enento Group Plc ("Enento" or the "Company") to the Annual General Meeting to be held on Monday 29 March 2021 starting at 10:00 a.m. (EET) at Rantatie Business Park, Tutka & Plotteri Meeting Room (Hermannin rantatie 8, Main entrance: Verkkosaarenkatu 5, 00580 Helsinki, Finland). The Company’s Board of Directors has resolved on exceptional meeting procedures based on the temporary legislative act to limit the spread of the Covid-19 pandemic (677/2020), which entered into force on 3 October 2020. In order to ensure the health and safety of the shareholders, employees and other stakeholders of the Company, the Annual General Meeting will be organized without shareholders’ and their proxy representatives’ presence at the Annual General Meeting venue. Shareholders can participate in the Annual General Meeting and use their s

algoWatt will coordinate the GeTUP project for sustainable mobility as-a-service in urban areas8.3.2021 11:30:57 CETPress release