JLT Mobile Computers slutför förvärvet av sin franska säljpartner ID Work som nu blir JLT France

Genom förvärvet stärker JLT sin position och utökar närvaron på den betydande franska marknaden, vilket ligger i linje med företagets tillväxtstrategi.

Växjö, Sverige, 11:e januari2022 * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, annonserade idag att förvärvet av den franska säljpartnern ID Work har genomförts enligt plan. ID Work är från och med idag JLT France, med ID Works tidigare ägare Philippe Briantais som VD för det nya bolaget. Med ett helägt säljkontor i Frankrike kommer JLT:s förmåga att serva sina franska kunder och partners att stärkas avsevärt, därmed skapas också förutsättningar för ytterligare tillväxt på den viktiga franska marknaden.

ID Work grundades 2013 av Philippe Briantais som har mycket lång erfarenhet från branschen. Företaget har sedan dess med stor framgång etablerat JLT på den franska marknaden genom att bygga upp ett nationellt nätverk utav systemintegratörer och återförsäljare som har drivit försäljningen. Genom åren har den franska marknaden vuxit till att bli en utav JLT:s största och mest betydelsefulla marknader i Europa.

”Förvärvet kommer att vara mycket värdefullt för våra franska kunder och säljpartners,” säger Philippe Briantais, grundare av ID Work och nytillträdd VD för JLT France. ”Vi har varit en auktoriserad återförsäljare av hela JLT:s utbud i nio år och våra kunder har alltid varit trygga i att de kan lita på de högkvalitativa och mycket tillförlitliga produkterna. Att JLT nu satsar på den franska marknaden och utökar sin lokala närvaro kommer att vara mycket uppskattat bland såväl kunder som partners.”

”ID Work har varit en nära samarbetspartner och gjort ett fantastiskt jobb med att introducera JLT:s varumärke och produkter på den franska marknaden genom att etablera ett omfattande nätverk av säljpartners över hela landet,” säger Per Holmberg, VD JLT Mobile Computers Group. ”Med det här förvärvet kommer vi att arbeta närmre våra franska kunder och partners och därmed bättre kunna anpassa vårt erbjudande efter deras specifika behov och önskemål. Att fortsätta arbeta med Philippe Briantais under expansionen i Frankrike känns jättebra.”

Den franska verksamheten kommer att gå under namnet JLT Mobile Computers France SAS. ID Works tidigare verksamhet inklusive samtliga kunder och partners kommer att integreras i det nya bolaget. JLT söker nu efter en säljansvarig och teknisk säljare att rekrytera till JLT France (se här). Nyligen lanserades även en fransk version av JLT:s hemsida.

På den franska marknaden fokuserar JLT främst på lagerverksamhet och livsmedelslogistik vilket är helt i linje med företagets kärnkompetens och produktutbud. JLT:s datorer finns idag installerade i flera olika typer av lagerfordon runt om i landet. Bland de största kunderna finns bland annat sju stora distributionscenter som ingår i en utav Frankrikes största matvarukedjor.

Förvärvet och upprättandet av det franska kontoret sker i en tid då JLT ser en snabb återhämtning på marknaden efter nedgången kopplat till Covid-19 under 2020.

JLT lanserade nyligen JLT6012A, en stryktålig fordonsdator med Android som operativsystem (läs hela pressmeddelandet här) och har även etablerat ett nytt dotterbolag, JLT Software Solutions med fokus på utveckling av mjukvaror och tjänster, med syfte att skapa ytterligare konkurrensfördelar och nya affärsmöjligheter. Vidare producerades nyligen den 120 000:e datorn – en viktig milstolpe för JLT.

För mer information om JLT Mobile Computers och dess datorprodukter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com. Mer finansiell information finns på JLT:s investerarsidor.

Förfrågningar
JLT Mobile Computers Group JLT Mobile Computers Group
Per Holmberg, VD Stefan Käck, vVD
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +46 470 53 03 21
per.holmberg@jltmobile.comstefan.kack@jltmobile.com
www.jltmobile.comwww.jltmobile.com
PresskontaktCertified Adviser
PRismaPR Eminova Fondkommission AB
Monika Cunnington Tel.: +46 08 684 211 10
Tel.: +44 20 8133 6148 adviser@eminova.se
monika@prismapr.com
www.prismapr.com
www.eminova.se

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Adviser. För mer information, besök www.jltmobile.com.

Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) – Further Purchase of NAT shares by Board Member Alexander Hansson21.1.2022 16:32:14 CET | Press release

Friday, January 21, 2022 Dear Shareholders and Investors, Alexander Hansson, Board Member in Nordic American Tankers Ltd (NAT) and son of Herbjorn Hansson, the NAT Founder, Chairman and CEO, has today bought 50,000 shares in NAT at $ 1.557 per share. Following the transaction, Alexander Hansson privately owns 1,185,000 shares in NAT. As in the past, the Hansson family is the largest private shareholder in the company. Alexander Hansson commented: "I strongly believe in the future of NAT" Sincerely, Herbjorn Hansson Founder, Chairman & CEO Nordic American Tankers Ltd. www.nat.bm CAUTIONARY STATEMENT REGARDING FORWARD-LOOKING STATEMENTS Matters discussed in this press release may constitute forward-looking statements. The Private Securities Litigation Reform Act of 1995 provides safe harbor protections for forward-looking statements in order to encourage companies to provide prospective information about their business. Forward-looking statements include statements concerning plans, obje

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK TREASURY BILLS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-26BillsSWEDISH T-BILL: SE0017232689. 2022-04-20 Bid date2022-01-26Bid times10.00-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)SE0017232689: 2000 mln SEK +/-1000 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SE0017232689: 2000 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-01-28Delivery of billsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-01-21 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURE KOMMUNINVEST BONDS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-25BondsKOMMUNINVEST I SVERIGE: 2311. SE0010948240. 2023-11-13 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2611, SE0012569572, 2026-11-12 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2805, SE0015660139, 2028-05-12 BidsBids on interest and volume are entered via Bloomberg Bond Auction SystemBid date2022-01-25Bid times10.00-11.00Requested volume (corresponding nominal amount)2311: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 2611: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 2805: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)2311: 500 mln SEK per bid 2611: 500 mln SEK per bid 2805: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-01-27Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383General Terms and ConditionsGeneral Terms and Conditions General Terms and Conditions för the Riksbank’s Purchase

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK GOVERNMENT BONDS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-28BondsSWEDEN I/L BOND: 3109. SE0005703550. 2025-06-01 SWEDEN I/L BOND: 3114, SE0013748258, 2030-06-01 Bid date2022-01-28Bid times09.00-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)3109: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 3114: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)3109: 500 mln SEK per bid 3114: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 10.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-02-01Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-01-21 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be