JLT Mobile Computers släpper kostnadsfri inköpsguide om hur du väljer scannerutrustning för att maximera produktiviteten

Five Steps to Scanner Success
Bild tillgänglig: monika@prismapr.com

Växjö, 5:eoktober2021 * * * JLT Mobile Computers, ledande utvecklare av datorer för krävande miljöer, tillgängliggör sin expertkunskap i en serie kostnadsfria köpguider för att underlätta för nya och befintliga kunder att hitta lösningar som är anpassade för att maximera både produktivitet och effektivitet under de specifika förutsättningarna som råder i varje enskilt fall. I den senaste guiden,Five Steps to Scanner Success,presenteras en femstegsmodell för hur du lyckas med urval, inköp och installation av scannerutrustning, tillgänglig för gratis nedladdning här (endast på engelska).

Streckkodsläsare har blivit ett av de viktigaste tekniska verktygen i den moderna globala logistiken och används idag mer eller mindre överallt. År 2020 såldes scannrar för nästan 7 miljarder US-dollar världen över och marknaden fortsätter att växa. Med bokstavligen talat hundratals olika streckkodstyper, alla med sina för- och nackdelar, är det inte helt enkelt att veta vilken som passar bäst i den egna verksamheten. Då behoven varierar stort från fall till fall är det viktigt att inte bara titta på den tekniska specifikationen och initiala inköpskostnaden för att hitta rätt scannerlösning. En avgörande aspekt är att utrustningen måste fungera med övrig IT-infrastruktur. Medan en lyckad och välfungerande lösning bidrar till ökad produktivitet och motiverad personal kan motsatsen få kostsamma konsekvenser.

Att få till en välfungerande scannerlösning som passar verksamhetenkan vara svårt, säger Christian Funk, produktchef för JLT Mobile Computers. ”Därför har vi skapat den här guiden som lyfter fem frågor som är viktiga att ställa till potentiella leverantörer i jakten på den bäst lämpadelösningen.Att använda scanners kan ge stora fördelar, men för att dra nytta av dessa krävs en verksamhetsanpassad lösning där personalen känner sig bekväm med utrustningen och den fungerar med all övriga utrustning. Inom lager- och logistikbranschen använder många av våra kunder världen över scanners tillsammans med våra ruggade datorer. Genom nära och långvariga samarbeten har vi lärt oss vad som fungerar – och vad som inte gör det– när det kommer till scanneranvändande. I den här guiden delar vi med oss av våra lärdomar om hur du hittar rätt lösning som passar just dina behov.”

Den fjärde delen i serien av köpguider från JLT adresserar utmaningar kopplat till scanneranvändande och råd om hur dessa hanteras för att hitta en lösning som fungerar och är lönsam. Inledningsvis förklaras varför det är fördelaktigt att använda scanners, potentiella problem som kan uppstå gås igenom och läsaren får även en genomgång av vilka tekniker och metoder som finns idag. Vidare ges tips om hur scannerlösningar på ett framgångsrikt sätt integreras i logistikflödet, för att slutligen ta upp vikten av att hitta rätt leverantör.

Guiden innehåller följande delar: Varför du bör integrera streckkodsscanners i din verksamhet, om det görs på rätt sätt är fördelarna stora – större kontroll, minimerat antal fel och förbättrad säkerhet. Utmaningar med att använda scanners i lagerverksamheter: tillgänglighet, vilken typ och kvalitet det är på streckkoderna som ska läsas, belysning – allt spelar roll. Genomgång av utbudet av scanners på marknaden idag och hur dessa skiljer sig åt gällande prestanda, funktionalitet samt hur väl de kan användas i tuffa miljöer. Vikten av att välja en lösning som fungerar med befintlig IT-utrustning – vilka är nyckelfrågorna att tänka på för att säkerställa en lyckad implementering. I sista delen får läsaren tips om vad som kan vara viktigt att ha i åtanke vid utvärderingen av potentiella leverantörer – inköpspriset är en faktor, men det lönar sig ofta att investera i att bygga en stark relation med leverantören för ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete.

I guiden listas också de fem avgörande saker för en lyckad lösning: Scannrarna måste fungera i alla miljöer som operatörerna arbetar och med den typ av varor som de hanterar samt vara möjilg att integrera med övriga verksamheten. De måste tåla att falla i marken och slitage från andra oförutsägbara händelser. För att personalen ska ta till sig utrustningen måste den vara användarvänlig och intuitiv så att det är enkelt för operatörerna att lära sig. Och, det kanske allra viktigaste – se till att välja en partner som är expert inom området och som kan hjälpa dig att undvika kostsamma misstag.

Guiden som är på engelska finns tillgänglig för nedladdning på vår hemsida: https://jltmobile.com/free-guides-and-webinars/five-steps-to-scanner-success/.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers Group PRismaPR
Per Holmberg, VD Monika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

Inventiva announces the design of LEGEND, a Phase IIa combination trial with lanifibranor and SGLT2 inhibitor empagliflozin in patients with NASH and type 2 diabetes27.10.2021 22:00:00 CEST | Press release

The LEGEND trial is a proof-of-concept Phase IIa clinical trial to evaluate the safety and efficacy of lanifibranor in combination with the sodium-glucose cotransporter 2 (SGLT2) inhibitor empagliflozin (Jardiance®1) in patients with non-alcoholic steatohepatitis (NASH) and type 2 diabetes (T2D)The trial will be conducted in several sites in the United States and Europe with a treatment duration of 24 weeks, and a total enrollment target of 63 patients with T2D and non-cirrhotic NASHThe initiation of the trial is planned for H1 2022 and the publication of topline results is expected for H2 2023 Daix (France), Long Island City (New York, United States), October 27, 2021 – Inventiva (Euronext Paris and Nasdaq: IVA), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of oral small molecule therapies for the treatment of NASH, mucopolysaccharidoses (MPS) and other diseases with significant unmet medical needs, today announced the design of a proof-of-concept Phase IIa co

Johnson & Johnson partially converts its convertible loan27.10.2021 19:03:46 CEST | Press release

Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR Allschwil, Switzerland – October 27, 2021 Idorsia Ltd (SIX: IDIA) today announced that Cilag Holding AG, an indirect subsidiary of Johnson & Johnson, notified Idorsia that it will convert a second tranche of the remaining principal amount of CHF 445 million convertible loan, such that CHF 110 million will be converted into 9.6 million shares of Idorsia. As a result of the conversion, Idorsia will issue 9’581’882 new shares and Idorsia share capital will increase from CHF 8’364’748.55 to CHF 8’843’842.65, divided into 176’876’853 Idorsia shares. As a result of conversion of the second tranche of the convertible loan, Cilag Holding AG will hold 5.7% of Idorsia’s issued share capital. Following conversion, the remaining principal amount of the convertible loan will be CHF 335 million, convertible into 29.1 million shares of Idorsia. Notes to the editor About the convertible loan On June 15, 2017, Cilag Holding AG (“Cilag”) provided a loan of CHF