JLT Mobile Computers presenterar stolt företagets nya JLT Test Center

Bild tillgänglig via: monika@prismapr.com

JLT Mobile Computers presenterar stolt företagets nya JLT Test Center

Toppmodernt center för miljö- och hållbarhetstestersäkerställer perfektbalansmellan högstaproduktkvalitet, interneffektivitet och produktionskostnader

Växjö den 26 maj 2021 * * * JLT Mobile Computers, en ledande utvecklare av datorer för krävande miljöer, tillkännager att man invigt sitt nya JLT Test Center. Detta dels för att få full kontroll över den redan höga kvaliteten och den extrema stryktåligheten hos befintliga JLT-produkter, dels för att effektivisera utvecklingen och möjliggöra tester av nya produkterbjudanden. Det nya testcentret är en del av JLT:s expansions- och tillväxtstrategi och bolagets mål att erbjuda marknadsledande produkter till sina marknader.

Att anpassa sig till industrins krav vad gäller slitstyrka och driftsstandarder är vardag för JLT och omfattande miljötester är avgörande för prestanda, hållbarhet och tillförlitlighet hos ruggad datorutrustning. Detta då den rutinmässigt utsätts för påfrestningar som ligger långt bortom vad vanliga konsumentprodukter kan hantera. JLT har alltid designat, konstruerat och tillverkat utrustning som tål att användas i fält, som ökar kundproduktiviteten och förbättrar nöjdheten hos användaren. Tack vara de nya möjligheterna att kunna testa produkter inhouse under alla tänkbara driftsförhållanden och i alla utvecklingsskeden, blir denna process nu både mer tids- och kostnadseffektiv.

”Vivill att våra kunder ska kunna kännasig säkra på att vi alltid har testat alla aspekter av enheterna som deras verksamhet förlitar sig på i detalj och till det yttersta. Med vårt nya testcenter kan vi utsätta våra produkter för tester som går bortom de hårdaste miljöer de kan möta på fältet, utan att behöva involvera externa testlaboratorier och med minimala tidsfördröjningar. Om något går sönder, går vi tillbaka till ritbordet för att göra komponenten bättre och starkare, på plats här i vår egen anläggning, säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers. ”Vårt nya testcenter är toppmodernt. Vi kan testa för stötar och vibrationer, extrema temperaturer, luftfuktighet, slagstyrka och vi gör även mätning av elektrisk strålning och radiostörningar. Detta gör det möjligt för oss att hitta den ultimata balansen mellan högsta kvalitet, pålitliga produkter, utvecklingstid och produktionskostnader. Det är också viktigtför att främja framtida innovationer.

JLT har även tidigare testat datorutrustning i sina egna anläggningar, men det nya utökade JLT Test Center säkerställer ännu större testförmåga inhouse. Till exempel kan den nya vibratorn/skakmaskinen testa datorer och displayer vad gäller motstånd mot stötar och vibrationer, vilka båda utgör vanliga problem för enheter som används i fordon som är i rörelse och ofta i flerskift. Att kunna testa för att hitta svaga punkter, och sedan göra nödvändiga justeringar, maximerar drifttiden och kan utöka en produkts livslängd med flera år.

JLT:s nya programmerbara klimatkammare kan köra automatiserade temperatursekvenser i timmar och dagar, för att nära matcha verkliga temperaturcykler och extremer. Den nya kammarens fuktkontroll skänker ytterligare en ny dimension till inhouse-testerna och mäter effekterna av extrem luftfuktighet och förändringar i luftfuktigheten på prestanda och tillförlitlighet.

Testcentrets radiolabb gör det möjligt för JLT att förkvalificera komponenter och konstruktioner för elektromagnetisk kompatibilitet (EMC) och elektromagnetisk interferens (EMI) innan enheterna skickas för officiell testning och certifiering. Detta minskar osäkerheten och snabbar på ”time to market”. Radiolabbet möjliggör också konfigurering för optimal radioprestanda och trådlös anslutning under varierande förhållanden och användningsscenarier.

Sammantaget kan JLT nu använda JLT Test Center i Växjö för tester som gör det möjligt för företaget att upptäcka och åtgärda problem redan tidigt i utvecklingsprocessen, testa nya designidéer, testa kundanpassade lösningar och till och med replikera en kunds specifika arbetsmiljö.

JLT Mobile Computers har länge uppmuntrat sina kunder att "prova innan du köper" – och därmed se till att enheterna inte bara uppfyller behoven utan också håller för kundernas specifika arbetsmiljöer, oavsett hur tuffa de är. Med det nya JLT Test Center kan kunderna vara mer säkra än någonsin på att JLT:s produkter kommer att uppfylla och överträffa förväntningarna.

För att lära dig mer om JLT Mobile Computers, och företagets produkter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers Group PRismaPR
Per Holmberg, VD Monika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

Bavarian Nordic leverer vacciner til Englands beredskab i forbindelse med nye tilfælde af abekopper11.6.2021 19:12:35 CEST | pressemeddelelse

KØBENHAVN, Danmark, 11. juni 2021 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) meddelte i dag, at selskabet for nylig er blevet anmodet af de engelske sundhedsmyndigheder, Public Health England (PHE) og Medicines and Health Products Regulatory Agency (MHRA), om at levere koppevaccinen IMVANEX® til vaccination i forbindelse med nye, udefrakommende tilfælde af abekopper i mennesker i England. To relaterede tilfælde er blevet bekræftet og er blevet indlagt på et hospital i Liverpool. Den ene er sandsynligvis blevet smittet i Afrika, hvorfra familien ankom et par dage inden sygdommen brød ud, mens den anden sandsynligvis er blevet smittet af det første tilfælde efter hjemkomsten. Abekopper er en sjælden, men alvorlig sygdom, der naturligt forekommer i det centrale og det vestlige Afrika. Sygdommen er beslægtet med den menneskelige koppesygdom, om end den er mindre alvorlig med en dødelighed, der er estimeret til at være fra 1-10% af tilfældene. IMVANEX (MVA-BN) er godkendt af Europa-Kommissionen til

Bavarian Nordic Assists Public Health England in Response to New Cases of Monkeypox11.6.2021 19:12:35 CEST | Press release

COPENHAGEN, Denmark, June 11, 2021 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) announced today that the Company was recently engaged by Public Health England (PHE) and the Medicines and Health Products Regulatory Agency (MHRA) to supply its IMVANEX® smallpox vaccine in response to new cases of monkeypox in the UK. Two related cases were confirmed and admitted to a hospital in Liverpool. One was most likely infected in Africa, where the family arrived from a few days before onset of disease, and a sibling case most likely infected on UK soil by the first case. Monkeypox is a rare, but serious disease, which is endemic in Central and West Africa. The disease is quite similar to human smallpox, although it is less severe with an estimated fatality rate of 1-10%. IMVANEX (MVA-BN) is approved by the European Commission for active immunization against smallpox but has also received approval for monkeypox by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and Health Canada, as the only vaccine approved for