JLT Mobile Computers lanserar ruggad 10-tums, fordonsmonterad Android-dator som framtidssäkrar produktiviteten på lagret

JLT:s nya RISC-baserade VM3010A-dator är utvecklad för att passa i trånga fordonskupéer och erbjuder effektivitetsfördelarna med Adroid i en ruggad fordonsmonterad formfaktor.

Växjö, Sverige, 15:e september 2020   * * *  JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, meddelar att man utökar sitt sortiment av stryktåliga fordonsmonterade datorer för att hjälpa sina kunder att öka produktiviteten inom logistik, lager och andra krävande tillämpningar. Den nya JLT VM3010A-datorn är en Android 9.0-baserad, ruggad fordonsmonterad dator som erbjuder prestandan av en Qualcomm® Snapdragon™ 660 Octa-core 2.2GHz RISC-processor i en 10-tums formfaktor. Denna kombination ger en kraftfull men ändå kompakt och slitstark enhet som passar perfekt även i trånga fordonshytter för att öka och framtidssäkra lagerproduktiviteten.

“Windows Mobile närmar sig End-of-Life under året, och därför växer efterfrågan snabbt på Android inom ruggade industriella applikationer, eftersom kunderna letar efter en framtidssäker lösning som kan hjälpa dem att upprätthålla effektiviteten i verksamheteten”, noterar Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers Group. "Vår nya JLT VM3010A-modell möter dessa behov, såväl ur ett design- som ur ett serviceperspektiv. Den möter inte bara alla nödvändiga krav på specifikationslistan, den levereras också med vårt trygga serviceavtal för problemfri drift och JLT:s åtagande att hålla igång våra enheter under lång tid efter driftsättningen."

Tack vare Android och det välbekanta, kapacitiva användargränssnittet med multi-touch, är den nya JLT VM3010A-datorn enkel och intuitiv att använda, vilket minimerar inmatningsfel och ökar medarbetarnas produktivitet. Det snabba och kraftfulla Snapdragon-chipsetet höjer effektiviteten ytterligare. Addera sedan ett slitstarkt magnesiumhölje, IP65-tätning, ett brett utbud av strömförsörjnings- och isoleringsalternativ, en bred uppsättning av I/O-portar, mångsidiga trådlösa anslutningsalternativ samt en dockningsstation med snabbkoppling som gör att enheten kan kopplas loss med ett enda klick, och det blir uppenbart att JLT:s fordonsmonterade VM3010A-dator är ett optimalt val för alla verksamheter där industriella prestanda, mobilitet och slitstyrka är fundamentala krav.

JLT:s ruggade VM3010A-datorer är designade för de mest krävande miljöerna och stöds också av JLT:s heltäckande och trygga serviceåtagande som garanterar maximal upptid under många år efter driftsättningen. Detta unika serviceavtal heter JLT:Care och saknar de vanliga begränsningarna och undantagen, vilket ger företagets kunder fullständig sinnesfrid att JLT kommer att hålla igång deras enheter.

För mer information om JLT:s nya ruggade 10-tums Android-VMT VM3010A och företagets andra datorprodukter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers GroupPRismaPR
Per Holmberg, VDMonika Cunnington
Telefon: +46 70 361 3934Telefon: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com

monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

Novartis Piqray® data show survival benefit for patients with HR+/HER2- advanced breast cancer with a PIK3CA mutation19.9.2020 16:25:00 CESTPress release

In SOLAR-1 final analysis, Piqray (alpelisib) plus fulvestrant demonstrated 8 months clinically relevant improvement in overall survival (OS) in HR+/HER2- advanced breast cancer (aBC) patients with a PIK3CA mutation compared to fulvestrant alone1 14+ months OS improvement was achieved in patients with lung or liver metastases, which are observed in 41% of postmenopausal women with HR+ aBC, and considered more aggressive and challenging to treat1-3 Data add to growing body of evidence for Piqray, the first and only treatment specifically approved for aBC with a PIK3CA mutation Basel, September 19, 2020 — Novartis today announced results of the final overall survival (OS) analysis from the SOLAR-1 trial, which evaluated Piqray® (alpelisib) in combination with fulvestrant, compared to fulvestrant alone, in hormone receptor positive, human epidermal growth factor receptor-2 negative (HR+/HER2-) advanced breast cancer patients with tumors harboring a PIK3CA mutation. Piqray is the only trea

Novartis reports late-breaking data from Phase III COMBI-i trial of spartalizumab (PDR001) with Tafinlar® and Mekinist® in advanced melanoma19.9.2020 16:20:00 CESTPress release

Based on unprecedented progression-free survival results, Tafinlar (dabrafenib) + Mekinist (trametinib) confirmed as standard-of-care, targeted therapy for advanced BRAF-mutated melanoma1-4 Data show positive durable responses and progression-free survival benefit for patients treated with Tafinlar + Mekinist in the comparator arm of the COMBI-i clinical trial despite the study not meeting the primary endpoint for the investigational triplet therapy Spartalizumab development program continues, investigating the immunotherapy in combination with other anti-cancer agents Basel, September 19, 2020 — Novartis announced today detailed results from the Phase III COMBI-i trial evaluating the investigational immunotherapy spartalizumab (PDR001) in combination with the targeted therapies Tafinlar® (dabrafenib) and Mekinist® (trametinib) compared to Tafinlar + Mekinist alone1. The efficacy data achieved in the trial’s control arm among patients treated with Tafinlar + Mekinist represent the long