JLT Mobile Computers lanserar nästa generation av sin ruggade, tunna och lätta 10-tums Android-tablet

Bild tillgänglig: monika@prismapr.com

JLT Mobile Computers lanserarnästa generation avsin ruggade, tunna och lätta 10-tums Android-tablet

Uppgraderad tablet-datorerbjuder Android 9 med enbetydandeökning av processorprestanda, ljusstarkare skärm, snabbare kommunikation, USB Type-C och kameror med högre upplösning

Växjö den 8:e juni2021 * * * JLT Mobile Computers, ledande utvecklare av datorer för krävande miljöer, lanserar sin Android™ 9-baserade, nästa-generations, MT3010A-tablet. Med en kompakt 10-tums skärm och låg vikt är den ruggade tablet-datorn idealisk att använda inom branscher såsom lager, logistik, mat och dryck, transport och hamnar.

MT3010A-datorn representerar en betydande uppgradering vad gäller prestanda och funktionalitet jämfört med den befintliga MT2010A-datorn, men delar ändå samma exteriöra design, dimensioner och kringutrustning med föregångaren, vilket säkrar befintliga investeringar i kringutrustning och tillbehör.

Android har en dominerande marknadsandel inom smartphones, med miljarder användare som är bekanta med operativsystemet. Med ett enormt etablerat programvaru- och utvecklarstöd, utgör Android ett starkt komplement till Microsoft Windows-baserade system och infrastruktur, samt ett alternativ för att ersätta avvecklade, äldre Windows-system. Därför har det också skett en snabb teknisk och funktionell utveckling inom hårdvara och programvara för Android, vilket JLT nu erbjuder sina kunder i form av den nya MT3010A-datorn.

"Android utvecklas med stormsteg gällanderenprestandasåväl somanvändarvänlighet",säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers. "Visertill att våra kunder alltid har tillgång till densenasteoch bästa teknologin, och vår nya MT3010A-datorutgör ett stort steg framåt för att effektivisera deras verksamhet och öka produktiviteten. Med den nya enheten erbjuder vi ett betydande lyfti prestanda och funktionalitetvilketgervåra kunder inomlager, hamnar och liknande miljöer vadsom krävs för att användarna skall utföra sittjobb snabbt och effektivt."

I likhet med sin föregångare kombinerar den nya MT3010A-datorn en slitstark, robust konstruktion med ett tunt, lätt och ergonomiskt format som passar var som helst och är lätt att hantera för användaren. Tablet-datorn klarar 122 cm höga fall mot betong, har ett mycket brett driftstemperaturområde, är IP65 damm- och vattentålig och har testats enligt den rigorösa, militära standarden MIL-STD-810H vad gäller stötar, fall och vibrationer.

Bland MT3010A-datorns tydliga förbättringar finns betydligt högre prestanda hos Qualcomm® Snapdragon™ SDA660 octa-core-processorn samt den kapacitiva multitouch-skärmens fulla HD-upplösning (1920 x 1200 pixel). Skärmen erbjuder inställningar för hand, handske och regn samt dubbel ljusstyrka och optisk bindning för optimal läsbarhet i solljus (800 jämfört med 400 nits).

Jämfört med sin föregångare levereras den nya MT3010A-datorn med dubbla lagringsutrymmet, 50% mer systemminne, betydligt högre upplösning i både främre och bakre kamerorna (8MP och 13MP), mycket snabbare anslutningsmöjligheter med 802.11ac WiFi och Bluetooth 5, samt mycket snabbare USB 3.1-kabelanslutning i form av både en fullstor typ A- och en vändbar Typ C-port. Som tillval finns en Micro HDMI-port, integrerad 1D/2D-streckkodsläsare, 4G LTE mobilt bredband, högkapacitetsbatteri och hot-swapping funktionalitet.

Android 9, med möjlighet till framtida uppgraderingar, ger MT3010A-datorn speciella funktioner för industrianvändning såsom ”låst funktionsläge”, förbättrad kontroll av användargränssnittet, stöd för flera användare samt förbättrad systemsäkerhet.

JLT erbjuder en dockningsstation med enkel i- och urtagning och VESA-fäste, extra USB-stöd och 9 - 36V DC strömmatning. Tillgängligt finns även ett låsbart fordonsfäste som håller tablet-datorn säkert fastsatt på rörliga fordon.

Kontakta JLT Mobile Computers för mer information om nya MT3010A-datorn, eller besök www.jltmobile.com för att lära dig mer om JLT:s hela utbud av produkter och tjänster.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers Group PRismaPR
Per Holmberg, VD Monika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK MUNICIPAL BONDS15.6.2021 11:30:00 CEST | Press release

AuctionAuction resultsAuction date2021-06-15Maturity2024Tendered volume, SEK mln1000 +/- 1000Offered volume, SEK mln137Volume bought, SEK mln137Number of bids3Number of accepted bids3 QuarterQuarter 1Quarter 2Quarter 3Quarter 4Offered volume, SEK mln0000Volume bought, SEK mln0000Number of bids0000Number of accepted bids0000Average DM----Lowest accepted DM----Highest DM----Accepted at lowest DM---- QuarterQuarter 1Quarter 2Quarter 3Quarter 4Offered volume, SEK mln013070Volume bought, SEK mln013070Number of bids0210Number of accepted bids0210Average DM--5-2-Lowest accepted DM--5-2-Highest DM--5-2-Accepted at lowest DM-100.00%100.00%-

Karolinska Development’s portfolio company Modus Therapeutics and Imperial College London to conduct clinical study of sevuparin in severe malaria15.6.2021 11:24:44 CEST | Press release

STOCKHOLM, SWEDEN – June 15, 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) announces today that its portfolio company Modus Therapeutics has entered into a collaboration agreement with Imperial College London to evaluate the effect of its drug candidate sevuparin in patients with severe malaria. Sevuparin is currently being developed in the indication sepsis/septic shock, a condition that bears resemblance to the systemic inflammatory reaction that occurs in connection with severe malaria infection. Malaria causes more than 400,000 deaths per year and the need for new and effective drugs is therefore great. Severe malaria continues to be a medical challenge in several parts of the world. The disease often affects children and the need for effective drugs is great as malaria can induce a systemic inflammatory reaction leading to multi-organ failure, a reaction similar to that seen in sepsis/septic shock. The purpose of the collaboration announced today is to conduct a clinica