JLT Mobile Computers adderar ny 10-tums tablet till sitt sortiment av beprövade stryktåliga Windows-enheter för mobilt arbete

Växjö, Sverige, 8 december 2020   * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, fortsätter att expandera på marknaden för ruggade tablet-PC och lanserar idag en uppgraderad version av sin populära 10-tums Windows-tablet. Nya JLT MT2010P™ erbjuder högre prestanda, förbättrad uppkoppling, utmärkt skärmupplösning och ett batteri som håller längre – allt i en tunn och lätt, men ändå fullt ruggad, formfaktor. Dessa imponerande egenskaper gör JLT MT2010P™-datorn till det perfekta valet för mobil användning i tuffa miljöer där Windows operativsystemet är ett krav.

Mot bakgrund av det ständigt växande behovet av datahantering och tillgång till information i realtid inom en verksamhet, fortsätter användningen av mobil teknik att öka inom alla typer av industrisektorer. I sin rapport för supply-chain-branschen från 2020, förutspår MHI till exempel att användningen av mobil teknik kommer att mer än fördubblas under de kommande fem åren1. Samtidigt ökar också efterfrågan på högre prestanda, förbättrade funktioner och bättre stöd för mobila enheter stadigt.

"Med sin förbättrade prestanda och funktionalitet är den slanka och lätta JLT MT2010P-tablet:en perfekt utformad för att möta det ökande behovet av mobilitet i segmentet för ruggade datorer", säger Per Holmberg, VD, JLT Mobile Computers Group. "Våra kunder kan kännas sig trygga genom vårt kontinuerligt expanderande serviceerbjudande som innefattar experthjälp, service och nu även hantering av mobila enheter. Vi kommer fortsätta att expandera vårt tablet-utbud för att möta den växande efterfrågan på marknaden inom ruggad mobil teknik."

JLT:s nya tablet kommer med Windows 10 IoT Enterprise operativsystem, har en energieffektiv Intel® Apollo Lake Pentium N4200-processor med turbo boost-teknik och ett batteri med utökad drifttid som dessutom går att byta under drift. Det gör att den uppfyller prestandakraven i såväl dagens som morgondagens tillämpningar inom lagerhantering, transporter, hamnar, gårdslogistik och många andra utmanande användningsfall.

JLT MT2010P imponerar ytterligare med ett brett utbud av trådlösa anslutningsalternativ, inklusive 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 5.0 och valfri 4G LTE samt två USB3.0-portar, ljud och olika valfria expansionsmöjligheter som mikro-HDMI. Ett komplett utbud av sensorer, inklusive en sensor för omgivande ljus, G-sensor, gyrometer och e-Compass, tillhandahålls också.

Den tunna JLT MT2010P datorn vibrations-, stöt- och släpptestas till MIL-STD-810G standarden och är utformad för att tåla smällar samt klarar även ett 1,2 meter högt fall mot betong. Den är dammtät och vattentålig till IP65-standard och har ett driftstemperaturområde på -20 till +50°C, vilket gör den lämplig för de flesta utom- och inomhusförhållanden. Detsamma gäller för den tio tum stora ”projected capacitive” 800 nits multitouch-displayen, som erbjuder direkt optisk bindning och antireflexskydd för bättre läsbarhet i solljus.

Slitstarka MT2010P-datorn finns nu tillgänglig för beställning. I likhet med alla JLT-produkter kan den skräddarsys efter individuella kundkrav, inklusive utökat datalagringsutrymme eller modifieringar av operativsystemet för förbättrad säkerhet och produktivitet.

För mer information om JLT Mobile Computers och företagets produkter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers GroupPRismaPR
Per Holmberg, VDMonika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

1 2020 MHI:s årliga branschrapport, "Embracing the Digital Mindset: Connecting Data, Talent and Technology in Digital Supply Chains"; tillgänglig för gratis nedladdning på mhi.org/publications/report

PRESS RELEASE: NACON AND CREĀ -TURE STUDIOS TEAM UP FOR THE PUBLISHING AND DISTRIBUTION OF SESSION.18.1.2021 17:45:00 CETPress release

NACON AND CREĀ -TURE STUDIOS TEAM UP FOR THE PUBLISHING AND DISTRIBUTION OF SESSION. Lesquin, 18 January 2021 – NACON and creā-ture Studios are pleased to announce that they are joining forces for the publishing and distribution of the game Session:Skateboarding Sim Game, a new skateboarding simulation, currently available in early access. With more than 85% of positive reviews on Steam, the game is eagerly awaited due to its immersive experience and innovative gameplay. Session. is an authentic and realistic simulation for skateboarding fans. It is currently being developed by the Montreal studio creā-ture, founded by Marc-André Houde and Vincent Da Silva, two video-game veterans and experienced skateboarders. The game is available in early access on Steam (PC) and on Xbox One / Xbox Series X|S consoles in Game Preview version. It is already being widely hailed by players for its quality and realism, and looks set to become the new reference for the genre. The world of Session. celebr

CONDITIONS FOR THE RIKSBANK´S PURCHASES OF COMMERCIAL PAPER18.1.2021 16:20:00 CETPress release

* Bid procedure, 2021-01-20CertificateCommercial paper issued in SEK by non-financial companies with their registered office in Sweden and with a remaining maturity of up to six months on the Bid date. i.e. with the latest maturity date as of 2021-07-20 Delivery may not be made in commercial paper purchased by the Counterparty from the issuer less than one week prior to the date for announcing the Special terms, i.e. the purchase may not have been made after 2021-01-11 BidsCounterparties may make one bid per Credit rating class and maturity class. Bids are made to tel 08-696 69 70 and confirmed by e-mail to EOL@riksbank.se.Bid date2021-01-20Bid times09.00-09.30 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)SEK 4 billionHighest permitted bid volume (corresponding nominal amount)The total bid volume from one Counterparty for the two Credit rating classes may not exceed SEK 4 billion. No bid may contain Commercial paper in excess of SEK 250 million issued by the

Disclosure Under Chapter 9 Section 5 of the Securities Market Act (BlackRock, Inc.)18.1.2021 15:20:00 CETPress release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18 January 2021 at 4:20 pm Disclosure Under Chapter 9 Section 5 of the Securities Market Act (BlackRock, Inc.) Sampo plc (business code 0142213-3) has received a disclosure under Chapter 9, Section 5 of the Securities Markets Act, according to which the total number of Sampo A shares (ISIN: FI009003305) owned directly, indirectly or through financial instruments by BlackRock, Inc. (USA tax ID 32-0174421) and its funds increased on 15 January 2021 above five (5) per cent of Sampo plc's total stock. Sampo's share capital comprises 555,351,850 shares, of which 554,151,850 are A shares and 1,200,000 are B shares. Each A share entitles its holder to one (1) vote and each B share to five (5) votes. Thus, the total number of votes is 560,151,850. Total positions of BlackRock, Inc and its funds subject to the notification: % of shares and voting rights (total of A)% of shares and voting rights through financial instruments (total of B)Total of both in % (A+B)Re

Suominen Corporation: Notification of change in holdings according to chapter 9, section 10 of the Securities Market Act18.1.2021 15:00:00 CETPress release

Suominen Corporation, stock exchange release on January 18, 2021 at 4 p.m. (EET). Suominen Corporation has received a notification on January 18, 2021 referred to Chapter 9, Section 5 and 6 of the Securities Market Act. According to the notification, the shareholding of Elo Mutual Pension Insurance Company in Suominen Corporation has fallen under the 5% flagging threshold. Total positions of person subject to the notification obligation: % of shares and voting rights (total of 7.A)% of shares and voting rights through financial instruments (total of 7.B)Total of both in % (7.A + 7.B)Total number of shares and voting rights of the issuerResulting situation on the date on which threshold was crossed or reached4.33%4.33%58,259,219Position of previous notification (if applicable)5.19%5.19% Notified details of the resulting situation on the date on which the threshold was crossed or reached: A: Shares and voting rightsClass/type of sharesNumber of shares and voting rights% of shares and vot

Taaleri SolarWind II fund invests in two ready-to-build wind farms in Poland with a combined capacity of 51.4 MW18.1.2021 14:30:00 CETPress release

TAALERI PLC PRESS RELEASE 18 JANUARY 2021 AT 15.30 (EET) Taaleri SolarWind II fund invests in two ready-to-build wind farms in Poland with a combined capacity of 51.4 MW The Taaleri SolarWind II fund has, together with Masdar, one of the world’s leading renewable energy companies, acquired 100% ownership of the Mlawa and Grajewo wind farms. The wind farms are located in Northern Poland in the counties of Mazowieckie and Podlaskie. Masdar is Taaleri Energia’s joint venture partner in the CEE region. Construction works on both wind farms started in June 2020. With 24 Vestas V110 turbines, the wind farms will have a combined installed capacity of 51.4 MW and the combined annual production of electricity will be approximately 192 GWh. The wind farms will produce enough electricity to supply around 90000 households and will offset the equivalent of 146,000 tonnes of carbon dioxide during each year of operation. The projects were developed by Vestas together with V-Ridium Power Services. V-R

Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla18.1.2021 13:00:00 CETPressemelding

Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla Elon får högsta resultat i kategorin hemelektronik i Empati Grand Prix 2021. På den digitala galan presenterades resultatet där över 3000 svenskar varit med och röstat fram handelns mest empatiska företag. 2019 inledde vitvarukedjan Elon och hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild ett samarbete för att tillsammans bli den ledande fackhandelskedjan inom både hemelektronik och vitvaror på marknaden. Nu visar årets undersökning att de båda kedjorna gemensamt har ett starkt varumärke och är bäst i klassen på att förstå och känna empati. - Det är oerhört glädjande att se resultaten i undersökningen. Våra handlare runt om i landet gör ett fantastiskt arbete där service prioriteras och kunden alltid står i centrum. Det är såklart med stolthet som man tar del av resultaten i Empati Grand Prix, säger Martin Torstensson, kedjechef för Elon Ljud & Bild. Priset Empati Grand Prix arrangeras av Index House tillsammans med kommunikationsbyrån Pool.

Avance Gas enter into contracts for two dual fuel VLGC newbuildings with DSME18.1.2021 11:05:00 CETPress release

Avance Gas Holding Ltd (OSE: "AGAS", or the "Company") today announces that it has entered into shipbuilding contracts for two 91,000 CBM, LPG Dual-Fuel VLGCs with Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) in South Korea, for delivery Q4 2022 and Q1 2023. The investment enhances the green profile of the Avance Gas fleet, allowing the company to take another important step towards de-carbonisation while contributing to a greener shipping industry and achieving the targeted 40% reduction in emissions by 2030. The new vessels are capable of burning LPG, have larger intake and lower daily consumption. They will also be fitted with shaft generator further enhancing emissions reduction for an even greater greener profile. The outlook for the freight market remains healthy, supported by continued strong US LPG exports and growing Asian demand. The price and terms are attractive and we expect that the vessels will also secure attractive financing in line with their environmentally frie