JLT Mobile Computers adderar Android™ dator till sin populära JLT6012™-serie av ruggade fordonsdatorer

Besök JLT Mobile Computers SITL,monter #C72
13-15September 2021, Paris, Frankrike

Bild tillgänglig: monika@prismapr.com

JLT Mobile Computers adderar Androiddator till sin populära JLT6012-serie av ruggade fordonsdatorer

Nya JLT6012Adatornlevereras med operativsystemet Android 10 och är certifierad för Google Mobile Services (GMS) vilket möjliggör produktivitetsförbättringar för kunder inomlogistikbranschen

Växjö den, 14:eseptember2021 * * * JLT Mobile Computers, ledande utvecklare av datorer för krävande miljöer, lanserar en Android 10-baserad version av den stryktåliga fordonsdatorn JLT6012™. Med nya JLT6012A-datorn minskar utbildningsbehovet och operatörerna får ett bekant och användarvänligt interface med operativsystemet Android vilket bidrar till ökad produktivitet inom lagerverksamhet, produktionsindustri, transport, hamnar och andra tillämpningsområden inom logistiksegmentet. Datorn är certifierad för Google Mobile Services (GMS) och öppnar därmed upp för mjukvaruutveckling och ger tillgång till det breda och växande utbudet appar och verktyg redan utvecklade för Android.

Nya JLT6012A är en toppmodern fordonsmonterad dator med Android som håller samma höga kvalitet och ruggningsgrad som tidigare endast brukade finnas på Windows™-baserade enheter, något som länge har efterfrågats bland industriföretag. Datorn är konstruerad för att användas både inomhus och utomhus i alla typer av logistikverksamheter med högsta tillförlitlighet och bidrar till ökad produktivitet.

”Android är världens vanligaste operativsystem för konsumentprodukter såsom smartphones och surfplattor,och miljardermänniskor använder dessgränssnitt dagligen”, säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers. ”Många av kunderna på våra marknader ser stora fördelar med Android i sina verksamheter, men då ruggningsgraden tidigare inte varit lika hög som på Windowsbaserade produkter har de insett att enheterna inte hållerför det hårda slitaget. Det är där vår JLT6012A-dator med Android 10 kommer in i bilden. Den är konstruerad specifikt för att användas i dessa tuffa miljöer och är byggd på samma grundkonstruktion som vår beprövade JLT6012-dator med Windows operativsystem. Nu kan kunder fritt välja vilket operativsystem som passar deras verksamhet bäst.”

Målsegmenten för JLT6012A-datorn är bland annat lagerverksamhet, tillverkningsindustri, transport, livsmedelsproduktion, detaljhandel och grossistverksamhet, tredjepartslogistik och hamnar. Datorn är utrustad med ett flertal funktioner och egenskaper som krävs i dessa sammanhang, som tillexempel tillförlitlig uppkoppling till trådlösa nätverk, autodimming som anpassar ljusstyrkan på skärmen efter omgivningen, programmerbara funktionsknappar för snabbaccess till repetetiva uppgifter samt en integrerad och galvaniskt isolerad spänningsomvandlare med ett brett spänningsområde som gör installationen enkel i fordon med förbränningsmotor såväl som eldrivna fordon.

JLT6012A-datorn kommer med en praktiskt taget okrossbar pekskärm vilket eliminerar en av de vanligaste orsakerna till att en industridator går sönder. Med JLT:s PowerTouch™-teknologi kan skärmen användas med handskar och i våta miljöer utan problem. För att datorn inte ska behöva tas ur drift är den konstruerad så att flera utsatta komponenter kan servas direkt på plats och mjukvaran kan uppdateras på distans.

JLT6012A-datorns operativsystem är Android 10 och den är fullt GMS-certifierad. Det gör den till ett säkert alternativ med regelbundna säkerhetsuppdateringar, support för de flesta populära Mobile Device Management (MDM) lösningar, Android Enterprise API:er för integration med enterprise mobility management, åtkomst till produktivitetsförbättrande appar från Google, Over-The-Air (OTA) software updates (distansuppdatering) samt enkel konfigurering av Android för en god säkerhet vid användning i industrimiljö.

Android stöder en rad sensorteknologier (accelerometer, gyro, anpassad bakgrundsbelysning, temperatur m.m.) vilket möjliggör navigering med sensorstöd, samt integration av sensorer i kundanpassade mjukvaror och verktyg. JLT Mobile Computers håller just nu på att utveckla sådana applikationer för JLT6012-plattformen.

Ett begränsat antal serieproducerade enheter finns tillgängliga för kunder redan idag och storskalig produktion beräknas vara igång under sista kvartalet 2021. Besökare på SITL-mässan i Paris som går av stapeln nu i veckan kan se den nya JLT6012A-datorn tillsammans med övriga produkter i JLT:s breda utbud av stryktåliga IT-lösningar för användning i logistikbranschen i monter #C72.

Den 28:e september kl. 16:00 (4 pm CET/9 am CST) håller JLT Mobile Computers ett webinar för att gå igenom de många fördelarna som kommer med GMS-certifieringen. För mer information och anmälan, se GMS vs NON-GMS and other Android topics (webinaret kommer endast att ges på engelska).

För mer information om nya JLT6012A-datorn, kontakta JLT Mobile Computers, besök hemsidan www.jltmobile.com eller besök monter #C72 på SITL-mässan.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers Group PRismaPR
Per Holmberg, VD Monika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

After safety review The Connection study is now again open to recruit the smallest infants.22.9.2021 22:30:00 CEST | Press release

After safety review The Connection study is now again open to recruit the smallest infants. Following the completion of the DMC (Data Monitoring Committee) safety review, IBT is pleased to announce the continuation of the recruitment of patients between 500 - 1000g (Strata A and B) in the Connection study. “Given the vulnerability of the Stratum A population, infants with a birth weight less than 750 gram, we have agreed with the FDA to carefully monitor the safety of these infants. Therefore, the independent DMC has completed an additional safety review, and there are no objections to continue the study. We expect recruitment to increase as we now again recruit in two strata. ” Says Staffan Strömberg, Chief Executive Officer of IBT. About Infant Bacterial Therapeutics AB Infant Bacterial Therapeutics AB (“IBT”) is a public company domiciled in Stockholm. The company’s Class B shares are listed on Nasdaq Stockholm, Mid-cap (IBT B). Infant Bacterial Therapeutics AB (publ) (“IBT”) is a p

Efter säkerhetsgranskning har rekryteringen av de minsta barnen i the Connection study återupptagits.22.9.2021 22:30:00 CEST | Pressemelding

Efter säkerhetsgranskning har rekryteringen av de minsta barnen i the Connection study återupptagits. Efter att säkerhetsgranskningen som utförts av Data Monitoring Committee (DMC) har slutförts kan IBT nu lämna det glädjande beskedet att rekryteringen av spädbarn i båda viktgrupperna, 500–1000 gram (Strata A och B), kan fortsätta. ”Med anledning av att spädbarnen i stratum A, som har en födelsevikt på mindre än 750 gram, är mycket känsliga har vi enats med FDA om att övervaka säkerheten för dessa spädbarn mycket noggrant. Den oberoende DMC har med anledning av detta slutfört en extra säkerhetsgranskning där det inte föreligger några invändningar mot att fortsätta studien. Vi förväntar oss att rekryteringstakten kommer att öka när vi återigen kan rekrytera i två strata. ” säger Staffan Strömberg, VD för IBT. Om Infant Bacterial Therapeutics AB Infant Bacterial Therapeutics AB (”IBT”) är ett publikt bolag med säte i Stockholm. Bolagets aktier av serie B handlas på Nasdaq Stockholm, Mid