JLT Mobile Computers AB ger i enlighet med tidigare lämnad information ut aktier till säljaren av ID Work

Växjö, Sverige, 28:e januari2022 * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, meddelar idag att de i enlighet med pressmeddelande från den 11:e januari, 2022 ger ut aktier till säljaren av det förvärvade bolaget ID Work. Det annonserades då att JLT Mobile Computers har förvärvat samtliga aktier i den franska säljpartnern ID Work, varvid del av köpeskillingen skulle erläggas med nya aktier i JLT Mobile Computers.

Mot bakgrund av ovan har styrelsen för JLT Mobile Computers idag, med stöd av bolagstämmans bemyndigande, beslutat att ge ut 160 000 nya aktier. Aktierna ges ut till säljarna av ID Work och betalas genom kvittning av fordran om sammanlagt 100 000 EUR på JLT Mobile Computers, motsvarande en teckningskurs om 6,50 kronor per aktie. Kursen är satt efter vad som gällde vid tidpunkten för anbudet att förvärva bolaget. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att kvitta ovan nämnda fordran på bolaget.

De nya aktierna förväntas börja handlas på Nasdaq First North Growth Market under den andra veckan i februari 2022.

För mer information om JLT Mobile Computers och dess datorprodukter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com. Mer finansiell information finns på JLT:s investerarsidor.

Förfrågningar
JLT Mobile Computers Group JLT Mobile Computers Group
Per Holmberg, VD Stefan Käck, vVD
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +46 470 53 03 21
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
stefan.kack@jltmobile.comwww.jltmobile.com

PresskontaktCertified Adviser
PRismaPR Eminova Fondkommission AB
Monika Cunnington Tel.: +46 08 684 211 10
Tel.: +44 20 8133 6148 adviser@eminova.se
monika@prismapr.com
www.prismapr.com
www.eminova.se

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Adviser. För mer information, besök www.jltmobile.com.

Nextensa NV/SA : Shares repurchase26.5.2022 17:40:00 CEST | Press release

PRESS RELEASE REGULATED INFORMATION Brussels, 26 May 2022 – 5.40 PM CEST Nextensa NV/SA : Shares repurchase In accordance with article 8:4 of the Royal Decree of 29 April 2019 in execution of the Belgian Code of Companies and Associations, Nextensa announces that in the period between May 19, 2022 and May 25, 2022 included it has repurchased 1,889 treasury shares on Euronext Brussels as part of its announced share buy-back program1. The shares were repurchased at an average price (rounded) of € 68.00 per share. This share repurchase transaction was carried out to cover the purchase plans for the benefit of the executive management of Nextensa, and this within the limits set down in the (renewed) share repurchase authorization as granted by the extraordinary general meeting of shareholders on 19 July 2021. Detailed operations per day DateNumber of sharesAverage price (€)Minimum price (€)Maximum price (€)Total price (€)19/05/202245067.8667.7067.9030,535.0020/05/202245068.4868.4068.9030,8

Notification of Transactions of Directors/Persons Discharging Managerial Responsibility and Connected Persons26.5.2022 15:00:33 CEST | Press release

26 May 2022 VOLTA FINANCE LIMITED (VTA / VTAS) Notification of Transactions of Directors/Persons Discharging Managerial Responsibility and Connected Persons On 24 May 2022, Mr Paul Meader, Director and Chairman of the Board of the Company, transferred 3,130 shares in the Company to his wife, Sarah Kingwell. Following this transaction the total interests in the Company of Mr Meader (and his Closely Associated Persons) remain unchanged at 48,175 shares, representing 0.13% of the issued shares in the Company. The below notification, made in accordance with the requirements of article 19.3 of the EU Market Abuse Regulation, gives further details: 1 Details of the person discharging managerial responsibilities / person closely associated a) Name 1) Paul Meader 2) Sarah Kingwell 2 Reason for the notification a) Position/status 1) Director and Chairman 2) PCA b) Initial notification /Amendment Initial Notification 3 Details of the issuer, emission allowance market participant, auction platfor