Jesper Jenset slipper EP'en "Waves Vol. 2"

Jesper Jenset slipper EP'en "Waves Vol. 2", som inkluderer to splitternye låter, fredag 12. april.

Waves Vol. 2 artwork

Jesper Jenset startet 2019 med "Red Eyes" og "Blue Flag / Fun Things", to R&B-inspirerte pop-perler som tydelig viser utviklingen hans som artist og låtskriver.
Fortsatt bare 21, men med en merittliste som ikke bare inkluderer over 70 millioner streams, men også spennende samarbeid som artist (H.E.R., Gromee, Lost Kings) og låtskriver (Unge Ferrari).
Moldenseren viser respekt for sin pop-historie, med Motown-legender like mye en del av Jespers musikalske DNA som nyere favoritter som Frank Ocean, Bruno Mars, Miguel og Kanye.

"Du kan ikkje skape i et vakum, så det e ingen skam å innrømme at du e påvirka av andre artista og demmers musikk" forklarer Jesper "I vokste opp med mye forskjellig, og har et åpent sinn og hjerte når det kjem til musikk. I bryr me ikkje om sjangera og blir inspirert av alt i vibe med."

Jesper Jenset er ekstremt produktiv og liker samarbed som tvinger ham ut av komfortsonen."Å jobbe med kreative og talentfulle folk er nokka av det beste i veit."

Og det apellerer til hans natur, hans driv etter å utforske og utvikle seg som artist.

"Waves-prosjektet har forandra seg mye over tid, men e fortsatt relevant sia bølga kan være metafora for så mange ting" sier Jesper. "Musikken min handle om livet mitt, akkurat no. I vil at tekstane skal være nokka folk kan kjenne seg igjen i, det handle om kjærlighet og vennskap. Det er popmusikk, men vise identiteta mi."

Jespers identitet inkluderer energi, kraft, lidenskap og kontinuerlig endring og fornying. Og du kan ta en titt på hvor Jesper Jenset befinner seg, akkurat nå, med "Waves Vol. 2".
EP'en inneholder to splitternye spor; "Silence" og "Let's Go Somewhere And Talk" i tillegg til radiofavoritt "Red Eyes" og feelgood-låta "Blue Flag / Fun Things".

"Waves Vol. 2" er ute 12. april

Waves Vol. 2 artwork
Jesper Jenset - promo FOTO: Nick Wiesner
Jesper Jenset - promo FOTO: Nick Wiesner