Jentene fra Grorud vant bronse i Taekwondo-EM for klubblag

I går vant Amina Hammich fra Grorud taekwondo klubb bronse i klassen U21 i Europamesterskapet for klubblag som pågår i Tallinn

Amna Moghal og Amina Hammich fra Grorud taekwondo klubb

Tidligere denne måneden vant Amina bronse i junior VM i klassen minus 55 kilo og ble flyttet opp som U21 utøver i -57 kg i klubb-EM.

Klubbvenninnen Amna Moghal vant bronse i klassen U21 - 53 kilo.

Det er ingen tilfeldigheter at jentene tar medalje fordi de kommer fra en klubb med god treningskultur og de får bra oppfølging i klubben. I tillegg går begge jentene på Wang Toppidrett. EM for klubber forsetter på fredag med seniorklasser.

Amna Moghal og Amina Hammich fra Grorud taekwondo klubb

Sommeren 2021 arrangerer Tokyo de olympiske leker. Norges Kampsportforbund drømmer om å sende norske utøvere for å delta i taekwondo og karate. Det vil være første gang karate er en OL-øvelse. Norge har tidligere kvalifisert seg til fire OL i taekwondo, og kan stolt vise til to sølvmedaljer. Nå jobber Norges Kampsportforbund beinhardt med å kvalifisere de beste til å ta gull i OL i Tokyo.

Norge får nye landslagstrenere i taekwondo poomsae fra 1. februar 202330.12.2022 14:19:23 CET | Pressemelding

Ky Tu Dang, tidligere verdens- og europamester i poomsae, har blitt engasjert av Norges Kampsportforbund. Dang har en lang og imponerende karriere som trener bak seg, med erfaring fra landslaget i Danmark og andre nasjoner. Som assistenttrener vil han ha få med seg Kine Solvang Tellnes. Hun har en bachelor – og mastergrad innen idrett fra NTNU, og har erfaring som instruktør, landslagutøver, personlig trener og coach.