jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP!

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

jens fulgte opp den virale suksessen med 'Mixtape'med en rekke pop-hits som har gitt han en verdensomspennende fanbase. Etter å ha signert til Universal Music kom singlene som perler på en snor og etablerte hans troverdighet som låtskriver – låtene hans har blitt plukket opp av både Billboard, Popjustice, Earmilk og Euphoria Magazine, i tillegg til å ha havnet i 26 ulike New Music Friday spillelister globalt. Summen av alt dette første til flere liveopptredener, inkludert en supportturné med den norske popdronningen Dagny i 2019 - som også har vært med og skrevet «In or Out» og konserter på showcase-festivalene Trondheim Calling og Vill Vill VestI tillegg var låten hans «A Place to Call Home» inkludert i det offisielle soundtracket til «Mumidalen 2» tidligere i år.

Den nye EPen er et resultat av mange års hardt arbeid og en besettelse med låtskriving fra et oppsiktsvekkende musikktalent. Fast forankret i feel-good poplåtervekker spor som«Johanna» og «Nocturnal» følelser av ung kjærlighet og spenning. På den andre siden avslører låta ‘Wish I Was Right For You ’ jens sitt skrivertalent i en følelsesladet pianoballade. Hovedsingelen«Tough Love» er en vintage jens-perle, med et kraftig og øyeblikkelig dansbart refrengPå den endelige EP-en samarbeider jens med K-PopstjernenYOUHA  en spesiellbonusversjon av «Wish I was Right for You»

«EP-en består av låter jeg har skrevet i løpet av det siste året. Hver sang er basert på hendelser som har vært meningsfulle for meg i løpet av den tiden. For meg er EP-en en slags tidskapsel over ting som har skjedd over en periode av livet mitt. Både mindre ting, og større ting. Samtidig som låtene er såpass personlige for meg, tror og håper jeg også at de vil resonere med andre (og hvis ikke har i alle fall mamma fått noen nye låter å høre på).» - jens

Om låta «Tough Love» sier jens følgende:

-«Den handler om en slags form for forelskelse hvor du vet at den andre personen ikke er bra for deg, men hvor det ikke bryr deg. Jeg vil si at låten er et slags sammensurium av flere ganger jeg har vært litt blind i forhold til kjærlighetslivet mitt. Et slags Frankensteins monster av en kjærlighetssang.»

- jens

Call Me Back When You Get A Moment slippes  Universal Music Norge 25. september

Tracklisting

1.Nocturnal