"Jeg måtte grave i underbevisstheten min" - SALTI ute med ny låt fra debut-EP!

SALTI er klar med sin debut-EP’s fjerde smakebit. Den nye singelen «Rolling Thunder» går inn i rekka låter med en dyp og viktig personlig tematikk. Den ferske, talentfulle artisten slapp den første låten fra denne EP’en, «Shameless», 20.mars i år. Han fulgte deretter opp med låtene «Fireflies» og «Superstitious» feat CCA Jonas rett før sommeren, og er nå bekreftet til festivalen Vill Vill Vest, samt slipper sin nye singel 4.september.

HØR "ROLLING THUNDER" HER

«Rolling Thunder» er nok en personlig låt fra den unge artisten som har en turbulent historie. SALTIs sterke barndom har preget lyrikken i musikken hans, samtidig som melodi og rytmikk forsterker følelser når ordene ikke strekker til. SALTI har også tidligere uttalt at han gjerne bruker musikken som en terapi og som et redskap mot selvrealisering. Om EP’ens fjerde låt sier han følgende:

- «Jeg tok ikke ansvar, hver gang det dukket opp et problem, så feide jeg det under bordet. Skrev låten på mitt laveste punkt, penger var et problem, forholdene mine var ustabile. Jeg måtte grave i underbevisstheten min, for å komme til kjernen av alle disse problemene, som var mine traumer, syke tanker, og uvaner. Fikk tilbud om å dra til psykolog, men for meg så var det ikke det at jeg ikke hadde snakket med noen om hvordan jeg følte eller hadde det, det var heller en battle med meg selv. Ofte lurte jeg meg selv til å tro at jeg hadde det bedre enn jeg hadde. Jeg måtte innse at jeg var problemet, og hvordan jeg reagerte til visse situasjoner. Jeg har alltid skyldt på barndommen min men jeg innså fort at hvis jeg skal videre i livet, så må jeg heller lære av det i stedet for å bruke det som en unnskyldning.» - SALTI

SALTI er en 25 år gammel Bergenser, opprinnelig fra Tanzania. Han er både artist, låtskriver, DJ og produsent og har allerede ti års solid erfaring herfra før han valgte å følge sin indre drive og forfølge målet og drømmen om å bli utøvende artist under eget navn. I 2019 ble han signert til Def Jam Recordings og Universal Music Norway, samtidig som han og manageren ble innlemmet i Made Management

SALTI er også bekreftet til å opptre på Vill Vill Vest 2020 hvor han live-debuterer som soloartist

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Shawn Mendes og selveste Justin Bieber slipper et stjernesamarbeid! I dag er Shawn Mendes klar med “Monster” med Justin Bieber, andre singel fra det kommende albumet Wonder. Superstjernene har også laget en tilhørende musikkvideo sammen. Hør låten HER! Se musikkvideoen HER! “Monster” er produsert av Frank Dukes, som blant annet har produsert hits for The Weeknd, Post Malone, Drake og Camilla Cabello. Musikkvideoen er regissert av Colin Tilley, som også sto for regien på Justin Bieber og Chance The Rappers "Holy" tidligere i år. Shawn Mendes slipper sitt fjerde album, Wonder, 4. desember. 22-åringen, som ble oppdaget via appen Vine, slo gjennom med låten "Stitches" og albumet Handwritten i 2015 og har siden samlet opp nesten 300 millioner streams bare i Norge. I fjor slapp han "Señorita" med Camilla Cabello, som var årets tredje mest strømmede låt i Norge. Albumet Wonder følger opp tre #1-album, tre album som har solgt til Platina, og over 11 sin

"High School Musical: The Musical: The Holiday Special"-soundtrack er ute!20.11.2020 10:10:45 CETPressemelding

I dag er soundtracket til High School Musical: The Musical: The Holiday Special ute. Denne julespesialen blir tilgjengelig på Disney+ 11. desember. Spesialen inkluderer første titt på sesong to av "High School Musical: The Musical: The Series". Olivia Rodrigos "All I Want" gikk til Gull i Norge før serien ble lansert her til lands. Serien er kun tilgjengelig på Disney+ som har tatt verden med storm med hele 73,7 millioner subscribers på kun 11 måneder. Hør soundtracket HER. BURBANK, Calif. (October 7, 2020) — The cast of "High School Musical: The Musical: The Series" delivers an abundance of feel-good holiday cheer as they perform their favorite Christmas, Hanukkah and New Year's songs and share their fondest holiday memories in "High School Musical: The Musical: The Holiday Special." The 45-minute special premieres on Friday, December 11 on Disney+ and will also feature a sneak peek performance from the highly anticipated second season of the popular series. Series regulars Olivia Rod

Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa20.11.2020 09:19:13 CETPressemelding