JAYS lanserar sina första högtalare

Generell pressrelease

Svenska livsstilsvarumärket och hörlurstillverkaren JAYS lanserar sina första högtalare som ett resultat av sammanslagningen med CLINT Digital tidigare i år. De första högtalarna som lanseras är de portabla Bluetooth högtalarna, s-Go One och Three.

Sedan uppköpet av danska hörlurstillverkaren Clint Digital tidigare i år har utvecklingsteamet på tidigare Clint inte fått mycket sömn. ”Vi har sett fram emot detta tillfället länge och är glada att nu äntligen kunna lansera JAYS första högtalare. Det ligger många timmars hårt arbete bakom och vi är väldigt stolta över resultatet och de produkter vi nu kan presentera” säger René Larsen, CPO för JAYS speakers.

Designen är stilren, funktionell och passar enkelt in i JAYS designspråk. Båda högtalarna i s-Go serien har tio timmars speltid och sex månader standby-tid på en laddning. Formspråket skiljer de båda högtalarna åt. ”Vi har valt att göra s-Go One slimmad för att vara enkel att ta med sig i exempelvis väskan. s-Go Three är kompakt och har en rund form som levererar ett imponerande 360-ljud. Båda högtalarna har en inbyggd mikrofon för handsfree-samtal och är noggrant framtagna för att passa in i JAYS ljudprofil” fortsätter René Larsson.

s-Go Serien är först ut i JAYS nya produktkategori med högtalare. ”Vi har en lång historia och är experter på portabelt ljud klätt i svensk design. Under lång tid har våra kunder frågat oss om högtalare. Att nu äntligen kunna introducera dem är givetvis väldigt roligt och en milstolpe för varumärket” säger Henrik Andersson, CEO på Northbaze Group.

Inledningsvis kommer s-Go serien i betongvit och grafitsvart. Båda högtalarna kommer att finnas tillgängliga i butik från och med oktober 2019. För mer detaljer runt produkterna, besök www.jaysheadphones.com

s-Go One MSRP                                   s-Go Three MSRP
SEK 799                                               SEK 999
USD 79                                                USD 99
EUR 79                                                 EUR 99
GBP 69                                                 GBP 89

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Andersson, verkställande direktör
E-mail: henrik@jaysheadphones.com

Om Northbaze Group AB
Northbaze Group grundades 2006 med en vision att alla skall ha möjlighet att uppleva bra ljud och sofistikerad design. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför egna varumärken och produkter inom ”Audio & Sound” och “Smart Mobility” för utvalda marknader globalt och online. Det egenutvecklade produktsortimentet marknadsförs under varumärken som Jays Headphones, Jays Speakers, Clint Audio, Clint Digital, Krusell, Pagalli, Walk on Water och KAVAJ. Koncernen utvecklar och tillverkar även produkter för andra välrenommerade varumärken på OEM basis. Northbaze Group har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Hongkong och i Thailand, där även bolagets egna tillverkning inom Smart Mobility är lokaliserad.

Inom ”Audio & Sound” området, där Jays Headphones ingår, förvärvade koncernen 2019 det prisbelönta danska audio varumärket CLINT® Digital i syfte att etablera koncernens framtidssatsning inom streamat ljud via multimedia och smarta högtalare. Koncernen expanderade 2018 inom ”Smart Mobility” området genom förvärvet av Krusell, som designar och tillverkar mobila tillbehör, väskor och skal av högsta kvalitet. Det tyska ehandelsföretaget KAVAJ förvärvades och integrerades under april 2019 i syfte att förstärka koncernens online-närvaro genom framförallt Amazon och andra marknadsplatser online.

I slutet av 2017 tillkännagav Northbaze Group sin nya koncern- och tillväxtstrategi som bygger på en stark organisk tillväxt med lönsamhet i kombination med förvärvsdriven tillväxt inom ljudsegmentet och andra nära relaterade produkter och tjänster inom konsumentelektronik samt smart connectivity och mobila produkter. Northbaze Group har för avsikt att genomföra flertalet förvärv under kommande år i syfte att diversifiera och bygga en stark koncern med tydligt fokus på långsiktig tillväxt under lönsamhet.

Northbaze koncernens långsiktiga årliga finansiella mål är att ha en årlig tillväxt om 20 procent med en samtidig lönsamhet om minst 10 procent EBITDA och en soliditet överstigande 30 procent. Koncernen har som målsättning att öka andelen av omsättningen inom B2C samt online med cirka 10% per år under kommande tre års period, samtidigt som erbjudandet via befintliga marknadskanaler inom retail förstärks. Koncernen kommer ej lämna löpande detaljerade prognoser, utan verksamheten kommer helt styras mot bolagets långsiktiga finansiella mål.

Northbaze Group AB (publ) är noterad på Nasdaq First North Growth Market.  Certifierad Adviser är Redeye AB med e-postadress certifiedadviser@redeye.se och telefonnummer 08-121 576 90.

Vostok Emerging Finance depository receipt buy-back14.10.2019 09:20:00 CESTPress release

Stockholm, Oct. 14, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vostok Emerging Finance Ltd’s (“VEF” or “the Company”) has between October 7 and October 11, 2019 repurchased 500,000 Swedish Depository Receipts (SDRs), at an average price of SEK 2,70, corresponding to a 21% discount to the latest reported NAV of the Company. These repurchased SDRs represent 0,08% of the total number of outstanding ordinary SDRs of Vostok Emerging Finance. The Company currently holds 5,016,218 repurchased SDRs. The total number of outstanding SDRs of the Company, excluding repurchased SDRs, is 656,479,777. For further information please contact: Henrik Stenlund, CFO: +46 (0) 8-545 015 50 Vostok Emerging Finance is an investment company with the goal of investing in early stage modern financial services companies across emerging and frontier markets. VEF trades in Sweden on Nasdaq First North Growth Market under the ticker VEMF SDB. Vostok Emerging Finance’s Certified Adviser on Nasdaq First North Growth Market is Pareto Se

Vostok Emerging Finance depository receipt buy-back14.10.2019 09:20:00 CESTPressemelding

Valberedning inför årsstämma 202014.10.2019 09:00:00 CESTPressemelding