Jays Headphones inleder samarbete med Princeton Ltd i Japan

Generellt pressmeddelande

Svenska livsstilsvarumärket och hörlurstillverkaren Jays inleder nytt samarbete för distribution i Japan, en av världens största marknader för hörlurar. Från och med september kommer Princeton Techonlogy Ltd att distribuera Jays produkter i Japan. Princeton är av de ledande distributörerna i konsumentelektronik på den japanska marknaden.

Northbaze Group ägda Jays Headphones tillkännager ett nytt partnerskap för distribution och försäljning av Jays i Japan, med start i Q3 2019. Avtalet innefattar Jays nuvarande och kommande sortiment inklusive den nyligen lanserade ”m-Seven True Wireless”.

Princeton Technology Ltd som grundades 1995 har en lång erfarenhet från japanska konsumentelektronikmarknaden. Sortimentet består i huvudsak av tillbehör till smartphones och surfplattor. Man levererar och har nära relationer med samtliga ledande detalj- och e-handels butiker i Japan.

”Jag har stora förväntningar på detta samarbetet. Japan är efter USA världens andra största marknad för hörlurar och har därmed en stor potential för Jays. I Princeton har vi hittat en erfaren samarbetspartner som vid flera tillfällen tidigare framgångsrikt introducerat varumärken på den japanska marknaden. Med deras markandskunnande, distributionsnätverk samt Jays nya produktsortiment är jag övertygad om att detta kommer att bli ett framgångsrikt samarbete för båda parter” säger Henrik Andersson, CEO på Northbaze Group AB (publ).

”Vi har under en längre tid sökt efter ett ljud- och hörlursvarumärke att introducera i Japan. Med nya produktkategorier som True Wireless och ANC är hörlurar en starkt växande marknad. Jays varumärke och fokus på kvalitet och funktion till en rimlig prisbild ser vi som helt rätt för den japanska konsumenten” säger Tak Sakai, Produktchef på Princeton.

De första produkterna kommer att levereras till Japan i slutet av september

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Andersson, verkställande direktör
E-mail: henrik@jaysheadphones.com

Om Northbaze Group AB
Northbaze Group grundades 2006 med en vision att alla skall ha möjlighet att uppleva bra ljud och sofistikerad design. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför egna varumärken och produkter inom ”Audio & Sound” och “Smart Mobility” för utvalda marknader globalt och online. Det egenutvecklade produktsortimentet marknadsförs under varumärken som Jays Headphones, Jays Speakers, Clint Audio, Clint Digital, Krusell, Pagalli, Walk on Water och KAVAJ. Koncernen utvecklar och tillverkar även produkter för andra välrenommerade varumärken på OEM basis. Northbaze Group har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Hongkong och i Thailand, där även bolagets egna tillverkning inom Smart Mobility är lokaliserad.

Inom ”Audio & Sound” området, där Jays Headphones ingår, förvärvade koncernen 2019 det prisbelönta danska audio varumärket CLINT® Digital i syfte att etablera koncernens framtidssatsning inom streamat ljud via multimedia och smarta högtalare. Koncernen expanderade 2018 inom ”Smart Mobility” området genom förvärvet av Krusell, som designar och tillverkar mobila tillbehör, väskor och skal av högsta kvalitet. Det tyska ehandelsföretaget KAVAJ förvärvades och integrerades under april 2019 i syfte att förstärka koncernens online-närvaro genom framförallt Amazon och andra marknadsplatser online.

I slutet av 2017 tillkännagav Northbaze Group sin nya koncern- och tillväxtstrategi som bygger på en stark organisk tillväxt med lönsamhet i kombination med förvärvsdriven tillväxt inom ljudsegmentet och andra nära relaterade produkter och tjänster inom konsumentelektronik samt smart connectivity och mobila produkter. Northbaze Group har för avsikt att genomföra flertalet förvärv under kommande år i syfte att diversifiera och bygga en stark koncern med tydligt fokus på långsiktig tillväxt under lönsamhet.

Northbaze koncernens långsiktiga årliga finansiella mål är att ha en årlig tillväxt om 20 procent med en samtidig lönsamhet om minst 10 procent EBITDA och en soliditet överstigande 30 procent. Koncernen har som målsättning att öka andelen av omsättningen inom B2C samt online med cirka 10% per år under kommande tre års period, samtidigt som erbjudandet via befintliga marknadskanaler inom retail förstärks. Koncernen kommer ej lämna löpande detaljerade prognoser, utan verksamheten kommer helt styras mot bolagets långsiktiga finansiella mål.

Northbaze Group AB (publ) är noterad på Nasdaq First North Growth Market.  Certifierad Adviser är Redeye AB med e-postadress certifiedadviser@redeye.se och telefonnummer 08-121 576 90.

Scanship Holding ASA : Scanship acquires ETIA - Transaction has been completed15.10.2019 16:16:00 CESTPress release

Reference is made to the notice to the stock exchange dated 28.08.19 regarding the acquisition of ETIA Ecotechnologies ("ETIA" or the "Company"). The transaction has now been completed. Scanship has as part of the closing issued 3 888 041 new shares in SSHIP to the sellers of ETIA. The new share capital of SSHIP is after the share issue NOK 10 006 356.60, and total number outstanding shares are 100 063 566. SSHIP has also issued convertible loans for EUR 4 179 000 in total, in respect of a 9 months' seller credit. The conversion may be elected by the sellers, and the conversion price will be NOK 19.33 per share. For further queries, please contact: Henrik Badin - CEO Scanship Holding ASA Tel: +47 90 78 98 25 Email: henrik.badin@scanship.no ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA Scanship delivers world leading solutions for cleaner oceans in the Cruise and Aquaculture industries. Scanship provides advanced technologies for processing waste and purifying wastewater. Owners operating Scanship systems

Changes in the Nexstim Plc’s Board15.10.2019 12:50:00 CESTPress release

Company announcement, Inside information, Helsinki 15 October 2019 at 1.50 PM (EEST) Changes in the Nexstim Plc’s Board Nexstim Plc (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) ("Nexstim" or "Company") – the company developing and marketing a unique brain stimulation technology for personalized treatment of major depressive disorder (MDD), announces changes in its Board composition. Following the meeting of the Nomination Committee, Ken Charhut and Juliet Thompson, members of the Board of Directors since 2013 and 2015 respectively, have resigned their positions. The Company will later today release a new Company Announcement convening an Extraordinary General Meeting of Shareholders which will include the election of new members to the Board of Directors. Martin Jamieson, Chairman and CEO of Nexstim, commented: “We thank Ken Charhut and Juliet Thompson for their long-standing work on the Nexstim Board and its committees. We wish them all the best in the future. The EGM announcement will provide further deta