Jays Headphones inleder samarbete med Princeton Ltd i Japan

Generellt pressmeddelande

Svenska livsstilsvarumärket och hörlurstillverkaren Jays inleder nytt samarbete för distribution i Japan, en av världens största marknader för hörlurar. Från och med september kommer Princeton Techonlogy Ltd att distribuera Jays produkter i Japan. Princeton är av de ledande distributörerna i konsumentelektronik på den japanska marknaden.

Northbaze Group ägda Jays Headphones tillkännager ett nytt partnerskap för distribution och försäljning av Jays i Japan, med start i Q3 2019. Avtalet innefattar Jays nuvarande och kommande sortiment inklusive den nyligen lanserade ”m-Seven True Wireless”.

Princeton Technology Ltd som grundades 1995 har en lång erfarenhet från japanska konsumentelektronikmarknaden. Sortimentet består i huvudsak av tillbehör till smartphones och surfplattor. Man levererar och har nära relationer med samtliga ledande detalj- och e-handels butiker i Japan.

”Jag har stora förväntningar på detta samarbetet. Japan är efter USA världens andra största marknad för hörlurar och har därmed en stor potential för Jays. I Princeton har vi hittat en erfaren samarbetspartner som vid flera tillfällen tidigare framgångsrikt introducerat varumärken på den japanska marknaden. Med deras markandskunnande, distributionsnätverk samt Jays nya produktsortiment är jag övertygad om att detta kommer att bli ett framgångsrikt samarbete för båda parter” säger Henrik Andersson, CEO på Northbaze Group AB (publ).

”Vi har under en längre tid sökt efter ett ljud- och hörlursvarumärke att introducera i Japan. Med nya produktkategorier som True Wireless och ANC är hörlurar en starkt växande marknad. Jays varumärke och fokus på kvalitet och funktion till en rimlig prisbild ser vi som helt rätt för den japanska konsumenten” säger Tak Sakai, Produktchef på Princeton.

De första produkterna kommer att levereras till Japan i slutet av september

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Andersson, verkställande direktör
E-mail: henrik@jaysheadphones.com

Om Northbaze Group AB
Northbaze Group grundades 2006 med en vision att alla skall ha möjlighet att uppleva bra ljud och sofistikerad design. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför egna varumärken och produkter inom ”Audio & Sound” och “Smart Mobility” för utvalda marknader globalt och online. Det egenutvecklade produktsortimentet marknadsförs under varumärken som Jays Headphones, Jays Speakers, Clint Audio, Clint Digital, Krusell, Pagalli, Walk on Water och KAVAJ. Koncernen utvecklar och tillverkar även produkter för andra välrenommerade varumärken på OEM basis. Northbaze Group har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Hongkong och i Thailand, där även bolagets egna tillverkning inom Smart Mobility är lokaliserad.

Inom ”Audio & Sound” området, där Jays Headphones ingår, förvärvade koncernen 2019 det prisbelönta danska audio varumärket CLINT® Digital i syfte att etablera koncernens framtidssatsning inom streamat ljud via multimedia och smarta högtalare. Koncernen expanderade 2018 inom ”Smart Mobility” området genom förvärvet av Krusell, som designar och tillverkar mobila tillbehör, väskor och skal av högsta kvalitet. Det tyska ehandelsföretaget KAVAJ förvärvades och integrerades under april 2019 i syfte att förstärka koncernens online-närvaro genom framförallt Amazon och andra marknadsplatser online.

I slutet av 2017 tillkännagav Northbaze Group sin nya koncern- och tillväxtstrategi som bygger på en stark organisk tillväxt med lönsamhet i kombination med förvärvsdriven tillväxt inom ljudsegmentet och andra nära relaterade produkter och tjänster inom konsumentelektronik samt smart connectivity och mobila produkter. Northbaze Group har för avsikt att genomföra flertalet förvärv under kommande år i syfte att diversifiera och bygga en stark koncern med tydligt fokus på långsiktig tillväxt under lönsamhet.

Northbaze koncernens långsiktiga årliga finansiella mål är att ha en årlig tillväxt om 20 procent med en samtidig lönsamhet om minst 10 procent EBITDA och en soliditet överstigande 30 procent. Koncernen har som målsättning att öka andelen av omsättningen inom B2C samt online med cirka 10% per år under kommande tre års period, samtidigt som erbjudandet via befintliga marknadskanaler inom retail förstärks. Koncernen kommer ej lämna löpande detaljerade prognoser, utan verksamheten kommer helt styras mot bolagets långsiktiga finansiella mål.

Northbaze Group AB (publ) är noterad på Nasdaq First North Growth Market.  Certifierad Adviser är Redeye AB med e-postadress certifiedadviser@redeye.se och telefonnummer 08-121 576 90.

Nordisk næringsliv fokuserer på innovasjon og forbedring av kundeopplevelsen27.1.2020 10:00:00 CETPressemelding

Rapporten ISG Provider Lens™ viser at selskaper i regionen henvender seg til leverandører av digitale forretningstjenester for hjelp med analyse, kunstig intelligens og andre teknologier STOCKHOLM i Sverige, Jan. 27, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Næringslivet i de nordiske landene fokuserer på å forbedre kundeopplevelsen og innovasjonen, og kontakter leverandører av digitale forretningstjenester for å nå målene sine. Dette viser en ny rapport som ble publisert i dag av Information Services Group ( ISG ) (Nasdaq: III ), et verdensledende teknologisk forsknings- og rådgivningsselskap. Rapporten 2019-2020 ISG Provider Lens™ Digital Business – Solutions and Service Partners for Norden viser at bedrifter i regionen omfavner teknologier som dataanalyse, kunstig intelligens, tingenes internett og blokkjeder for å levere kvalitetstjenester til kundene sine og for å skille ut seg fra konkurrenter. «Nordiske bedrifter søker transformasjonstjenester fra IT-leverandører for ikke bare å bli veiledet gje

UPM commits to UN Business Ambition for 1.5°C to mitigate climate change27.1.2020 10:00:00 CETPress release

(UPM, Helsinki, 27 January 2020 at 11:00 EET) – UPM commits to the United Nations Global Compact’s Business Ambition for 1.5°C, joining leading companies in a promise to pursue science-based measures to limit global temperature rise to 1.5°C. UPM will strive to mitigate climate change and drive value creation through innovating novel products, committing to a 65% CO2 emission reduction and by practicing sustainable forestry. The 1.5°C ambition is a response to increasing concern about the severe consequences of a failure to stop global warming. UPM is among the first global forest industry companies making this commitment. “UPM has a unique opportunity to make a positive impact and contribute to mitigating climate change by tangible actions. We innovate climate-positive products and turn them into growing businesses. At the same time, we limit risks from climate mitigation policies and physical impacts of changing climate. This is important for the long-term value of the company,” says