Jan Thomas er ny programleder for «Jakten på kjærligheten»

– Det er kanskje ingen ulempe at jeg vet en ting eller to om å finne kjærlighet på tv selv. Det sier Jan Thomas, som skal hjelpe fire nye bønder med å finne kjærligheten i årets jubileumssesong av «Jakten på kjærligheten».

Gjennom 19 sesonger av «Jakten på kjærligheten» har vi sett at det absolutt er mulig å finne kjærligheten på tv. Hele 28 par har funnet kjærligheten, og 15 barn er kommet til verden. I sesong 20 er fire nye bønder klare for å begi seg ut på jakten, ved hjelp av vår nye programleder Jan Thomas.

Jan Thomas har selv funnet kjærligheten på tv, i programmet «Jan Thomas søker drømmeprinsen». Nå er han takknemlig for at han får lov til å hjelpe andre med å finne sin sjelevenn.

– Endelig kan jeg stolt fortelle at jeg tar over som programleder for legendariske «Jakten på kjærligheten». Det er utrolig at dette er den 20. sesongen, og jeg gleder meg stort til å ta fatt på denne spennende reisen sammen med våre modige bønder og friere. Det er nesten uvirkelig at det nå er min tur til å hjelpe bøndene med å lete etter kjærligheten og den perfekte matchen. Mitt mantra er og har alltid vært, at størst av alt er kjærligheten, og det tar jeg med meg som programleder! Og så er det kanskje ingen ulempe at jeg vet en ting eller to om å finne kjærlighet på tv selv også?

Han roser samtidig tidligere programleder, Gunhild Dahlberg.

– Jeg er uendelig takknemlig for å få denne muligheten, og tar ydmykt fatt på jobben etter Gunhild, som har satt sitt nydelige preg på programmet de siste fem årene, sier Jan Thomas.

Ønsker Jan Thomas lykke til

Tidligere programleder Gunhild Dahlberg ønsker Jan Thomas lykke til.

–Jeg har vært så heldig at jeg har hatt drømmejobben i fem år. Å jobbe med «Jakten på kjærligheten» har vært helt fantastisk. Jeg vil berømme alle bønder og friere for motet de har vist, og for tilliten de har gitt. Jeg ønsker Jan Thomas lykke til, sier Dahlberg.

Programredaktør i TV 2, Kathrine Haldorsen, er veldig fornøyd med at Jan Thomas har takket ja til å være ny programleder.

– Vi er så strålende fornøyde med å ha sikret oss Jan Thomas som programleder for denne jubileumssesongen av «Jakten på kjærligheten». Jan Thomas er en raus og inkluderende person med et stort hjerte, som passer perfekt i rollen. Endelig får vi jobbe med ham igjen. Han kan også dra stor nytte av sin erfaring med selv å ha jaktet – og funnet - kjærligheten på tv. På toppen av det hele har vi funnet fire fantastiske bønder som vi er sikre på kommer til å lokke til seg en haug med friere, så denne sesongen er det bare å glede seg til!

Programredaktøren ønsker samtidig å takke Gunhild Dahlberg for jobben hun har gjort som programleder.

– Jeg vil også benytte anledningen til å takke Gunhild for en fantastisk innsats som programleder gjennom fem sesonger. Hun har tilført programmet mye med sin varme, sin omsorg for både bønder og friere, og sitt store engasjement, sier Haldorsen.

Her er årets fire bønder:

Erlend Christoffersen (40) fra Finnskogen

En selvforsynt øko-bonde som ønsker å finne kvinnen i sitt liv. Erlend håper å finne en smart dame med bein i nesen som kan utfordre ham, og som deler samme engasjement for læring og utvikling, håndverk og et landlig liv i pakt med naturen.

– Jeg er med på «Jakten på kjærligheten» i håp om å finne ei intellektuelt nysgjerrig og tøff dame, som deler samme drøm som meg om selvforsyning og utvikling på naturens premisser, sier han.

Sigrid Tolsby (30) fra Aremark

Sigrid er tannlege og aspirerende bonde. Hun har et mål om å ta over familiegården, men ønsker først å finne en mann hun kan gjøre det sammen med. Hun ser etter en karismatisk og selvgående type med god humor og selvironi, men det viktigste er at han er empatisk.

– Jeg er med på «Jakten på kjærligheten» fordi jeg ønsker å finne en kul fyr som vil være med på gårdseventyret. Jeg ser etter en omsorgsfull mann som tør å ta i et tak og som gjerne har litt humor, sier hun.

Thomas Steen (47) fra Enebakkneset

Thomas har drømmelivet, men ønsker en mann å dele det med. Han driver kennel og snart besøksgård, og kombinerer dette med interiørdesign. Thomas ser etter en selvstendig mann med tak i, som ikke er redd for å få møkk på skoene.

– Det blir en spennende sommer. Det blir ikke akkurat blomsten og bien, men to bier kan lage mye moro de også! Jeg gleder meg, sier han.

Martin Amundrød (36) fra Nevlunghavn

Martin er en handy og driftig type som etter 15 år i bilbransjen har gått til bondelivet for fullt. Gården har vært i familien i rundt 100 år, og Martin har drevet den i to år. Han er glad i folk, liker at det skjer noe og setter pris på en god prank.

– Jeg er på jakt etter en selvstendig og sosial dame med egne prosjekter. Hun må også ha humor og være familiekjær, og ikke minst ha et pent smil, sier han.

Siril Vatne MelingKommunikasjonsansvarlig

Kompani Lauritzen, Martine - siste kapittel, Innebandykrigerne, Skal vi danse, Blodsbrødre, Krypto Kings, Jakten på kjærligheten, Russebussen, Mina, Lilje og meg, Norge bak fasaden, Det hvite sinnet

Tel:+47 970 43 166siril.vatnemeling@tv2.no

Erlend Christoffersen fra Finnskogen er en av årets fire bønder. Foto: Fremantle/TV 2.
Sigrid Tolsby fra Aremark er en av årets fire bønder. Foto: Fremantle/TV 2.
Thomas Steen fra Enebakkneset er en av årets fire bønder. Foto: Fremantle/TV 2.
Martin Amundrød fra Nevlunghavn er en av årets fire bønder. Foto: Fremantle/TV 2.
Jan Thomas er ny programleder for «Jakten på kjærligheten». Foto: Fremantle/TV 2.».