Isuzu kan levere – andre pickup-merker sliter

Pickup-merker over hele verden opplever store problemer med både produksjon og levering av biler. Andre produsenter melder om over 1 års ventetid ved bestilling av ny pickup. Isuzu kan levere raskest.

Isuzu D-MAX på Drammen bilhavn.

Flere store merker har tatt sin pickup modell ut av modellutvalget uten planer om noen lansering av en ny modell. Samtlige av de gjenværende pickup-produsentene i markedet opplever store utfordringer med produksjon og levering av biler, og ventetiden på ny bil kan ofte være et år. Årsakene er mange - ettervirkninger av Covid 19, mangel på microchips, samt store transportutfordringer.

Også Isuzu opplever lenger leveringstider enn tidligere, men har likevel en langt bedre leveringssituasjon enn konkurrentene.

Mens majoriteten av konkurrentene ikke kan levere biler på opp mot et år, kan Isuzu levere ca. fire-fem måneder.

-Vi opplever stor interesse etter Isuzu, og skulle ønske vi var i en bedre leveringssituasjon enn det vi er nå. Vi er likevel glade for at vi kan levere Isuzu betraktelig raskere enn mange konkurrenter, og at Isuzu-kundene skal slippe å vente for lenge, sier Steinar Dokken, salgssjef i Isuzu Norge.

I fjor solgte Isuzu totalt 1.245 biler i Norge, og aldri før har det blitt solgt mer Isuzu.

Den nye utgaven av Isuzu D-MAX ble lansert i fjor og er en global salgssuksess. I et av verdens største pickup-markeder Thailand har Isuzu D-Max registrert hele 101 439 biler i første halvår 2022 med en markedsandel på hele 44,5%, som er godt foran hovedkonkurrentene Toyota Hilux, Ford Ranger og Mitsubishi L200.

Isuzu D-MAX på Drammen bilhavn.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.