Iselin Solheim bryter om bronse i EM.

Det fortsettes å levere gode prestasjoner i Roma, under EM i bryting. Iselin Solheim fra Snøgg bryting har i dag vunnet to rekvalifiseringskamper og er klar for bronsefinale. I tillegg har Grace Bullen tatt seg til semifinale etter seier i kvartfinalen mot Kolesnik fra Azerbaijan.

I går tapte bryteren fra Notodden sin åpningskamp i EM. Men når hennes overkvinne tok seg til finalen, ga det Iselin en ny mulighet. Iselin har i dag møtt de to andre utøverne som ble slått av russiske Bukina.

Først i dag møtte Iselin Saenko fra Moldovia. Iselin gikk ut og styrte kampen, og ledet på poeng da hun la Saenko på fall, og vinner direkte.

I siste hinder før bronsefinalen møtte hun Aliyeva fra Azerbajian. Iselin tok også her ledelsen. Hennes motstander klarte å ta innpå, men igjen vender Iselin situasjonen og legger også Aliyeva på fall.

I bronsefinalen skal Iselin ut mot Marzaliuk fra Hviterussland. Finalestevnet begynner kl 1800, og Iselin vil trolig bryte rundt kl 2000.

Grace Bullen tok seg til semifinale etter en rask seier på fall mot Kolesnik fra Azerbajian. Hun skal ut i semifinale ca kl 1650.

Silje Kippernes fra Braatt IL, vant sin første kamp 10-0 over Ettaki fra Italia. I kvartfinalen ble det tap mot Blaszka fra Nederland på fall. Hvis nederlenderen i kveld tar seg til finalen, vil Silje ha mulighet på rekvalifisering i morgen.

Finalene sendes på nett: https://unitedworldwrestling.org/event/european-championships-19?tab=results